اخبار سبزوار پيام : عمراني


اخبار » عمراني / تاریخ خبر: 3 دي 1391 / کد مطلب: 4758 / نظرات: 0


اولين خط توليد اتوماتيک تايل و سنگ فرش بتني در سبزوار بهره برداري شد



اولين خط توليد اتوماتيک تايل و سنگ فرش بتني در سبزوار عصر روز گذشته 2 دي ماه با حضور نماينده مردم سبزوار و جمعي از مسوولان محلي اين شهرستان افتتاح شد.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایسنا، دکتر محمدرضا محسني ثاني، نماينده مردم سبزوار درمجلس شوراي اسلامي در مراسم اين افتتاحيه، گفت: سبزوار از رشد خوبي از لحاظ کميت و کيفيت در عرصه صنعت بهره مي‌برد.

وي با بيان اينکه سبزوار داراي صنايع پايه اي و اصلي است، تصريح کرد: با راه اندازي کارخانه سيمان سفيد در آينده نزديک در شهرستان خوشاب نه تنها سبد سيماني سبزوار بزرگ کامل‌تر مي‌شود که در شرق کشور نيز حرف اول را خواهيم زد.

وي با اشاره به در حال پيگيري بودن مسايل بانکي کارخانه سبک سازان در خصوص توليد قطعات بتني سبک، به اين کارخانه با تکنولوژي آلمان پرداخت.

دکتر محسني ثاني با اعلام اينکه امروز سيمان توليد شده كشور به کشورهاي مختلف صادر مي‌شود، به صدور محصولات، کالاها و صنايع دستي از اين شهرستان نيز اشاره کرد.

وي با اشاره به افتتاح اين خط توليد، خاطرنشان کرد: اين خط توليد مي‌تواند سکوي پرتابي براي دستاوردهاي بهتر باشد.

مهندس قاسم شعباني عطار، فرماندار سبزوار با بيان اينکه مديران دستگاه‌هاي اجرايي بايد فرصت و بستر لازم را براي واحدهاي توليدي و صنعت‌گران فراهم کنند، اظهار داشت: بايد توليدکنندگان و صنعت‌گران در جهت افزايش کيفيت و کاهش قيمت تلاش کنند.

وي ضمن تاکيد بر استفاده از محصولات داخلي بيان کرد: استفاده از توليدات داخلي علاوه بر ايجاد اشتغال در ايجاد ارزش افزوده نيز موثر است.

شعباني عطار استراتژي و خط مش اين شهرستان را طبق اعلام استاندار خراسان رضوي در اوايل سال جاري استفاده از توليدات داخل شهرستان ذکر و اضافه کرد: در اين راستا تاکيدات لازم در شوراي اداري به مديران اين شهرستان انجام شده است.

وي ادامه داد: وقتي که محصولي در داخل شهرستان توليد مي‌شود بايد از تهيه اين محصول از خارج از شهرستان براي حمايت از توليدکنندگان داخلي جلوگيري کنيم.

وي از شهرداري و اداراتي که در راستاي عمران و آباداني تلاش مي‌کنند، خواست از توليدات اين واحد و ساير واحدهاي توليدي شهرستان استفاده کنند.

شعباني عطار با بيان اينکه در گذشته در خصوص مصالح ساختماني در کشور با مشکل مواجه بوديم که خوشبختانه امروز اين مشکلات مرفع شده است، خاطرنشان کرد: امروز در تمام نقاط کشور هيچ مشکلي در تامين سيمان وجود ندارد.

وي به وجود دو کارخانه سيمان فعلي سبزوار پرداخت و ابراز اميدواري کرد، کارخانه سيمان خوشاب بزودي راه اندازي شود.

فرماندار سبزوار عنوان کرد: علاوه بر تامين سيمان مورد نياز اين منطقه، به خارج از استان نيز صادر مي‌کنيم.

وي با اظهار اينکه سبزوار از لحاظ مواد اوليه سيمان نيز شهرستاني غني است، اذعان کرد: بايد با اين پتانسيل‌هاي شهرستان در جهت تحقق شعار سال جاري تلاش کنيم.

وي گفت: از ابتداي سال جاري کارگروه حمايت از توليد ملي، حمايت از کار و سرمايه ايراني در اين شهرستان تشکيل شده و جلسات مربوطه نيز به‌طور مستمر برگزار مي‌شود.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.