اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 3 دي 1391 / کد مطلب: 4754 / نظرات: 1


محسني ثاني : پتروشيمي سبزوار لنگ سرمايه گذار است.


نماينده مردم شهرستانهاي سبزوار ،جوين ،جغتاي و خوشاب در مجلس شوراي اسلامي گفت : پتروشيمي سبزوار لنگ سرمايه گذار است.

به گزارش سبزوارپیام به نقل ازايسنا دکتر محمدرضا محسني ثاني در جمع خبرنگاران سبزوار با بيان اينکه مجوز پتروشيمي و تاييديه آن صادر شده و کارهايش در يک پروسه کارشناسي خوبي انجام شده است ، افزود: با توجه به پيگيري‌هاي انجام شده وزارت نفت آمادگي خود را براي دانش فني مورد نياز با هزينه حدود 20 ميليارد تومان به صورت رايگان اعلام کرده است .

وي با اشاره به برگزاري جلساتي با سرمايه گذاران در اين خصوص ادامه داد: اين طرح لنگ سرمايه گذار است که دنبال اين تسهيلات برود.

وي ميزان حجم سرمايه گذاري براي اين طرح را 800 ميليارد تومان دانست و بيان کرد: بخش خصوصي که وارد اين طرح شده غناي مالي در اين حد را ندارد و به اميد تسهيلات بانکي و سرمايه گذاران ديگر به عرصه آمده است.

وي با تاکيد بر اينکه تمام کارهاي لازمه انجام شده است، گفت: اما با ابلاغ سياست‌هاي اصل 44 دولت ديگر نتوانست در اين طرح عظيم سرمايه گذاري کند.

محسني ثاني به بخش پالايشگاه اين طرح اشاره کرد وافزود:  بخشي از دستگاه‌ها و ماشين آلات اين قسمت آورده شده و بخشي هم مشکل ارزي داشت که بدنبال ارز دولتي بوديم اما ميسر نشد.

وي همچنين در خصوص تامين آب از تاجيکستان به وضعيت بحراني دشت‌هاي خراسان و نبود منبع پايدار براي تامين آب براي 20 ـ 30 سال ديگر در اين منطقه اظهار داشت: در اين راستا هيات امنايي براي ثبت شرکتي غيردولتي تشکيل داديم که سفرهايي هم به تاجيکستان داشتيم .

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با تاکيد بر اينکه اين شرکت کامل غيرانتفاعي بوده ، اظهار داشت: هدف از پيگيري اين مورد خدمت به مردم و کشور بوده است.

وي ادامه داد: طبق بررسي‌ها مشخص شد که يخچال‌هايي به مدت چندهزار سال در عمق زمين تاجيکستان بوده که با توجه به کوهستاني بودن اين کشور و استفاده از فقط 9 درصد آب اين بخش در کشور تاجيکستان ، اين مورد را پيگيري کرديم .

وي به سفر رييس جمهور در اين خصوص به کشور تاجيکستان هم اشاره کرد و به ثبت اساسنامه شرکت مربوطه و اعلام به دولت و مجلس نيز پرداخت .

وي سپس به منطقه ويژه اقتصادي اشاره و اضافه کرد: کار سنگين تصويب و ابلاغيه اين طرح انجام شده و زمين مورد نياز تامين شده که در حال پيگيري براي تحويل زمين هستيم .



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.