اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..





اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 3 دي 1391 / کد مطلب: 4753 / نظرات: 0


140 مقاله علمی در دانشگاه حكیم سبزواری تالیف شد



مدیر پژوهشی دانشگاه حكیم سبزواری گفت: 140 مقاله علمی طی یك سال اخیر در این دانشگاه تألیف شده است.
  
به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا، دكتر سید علیرضا حسینی كاخك افزود: از این تعداد 42 مقاله علمی در دانشكده ادبیات و علوم انسانی ، 14 مقاله در دانشكده فنی و مهندسی ، 62 مقاله در دانشكده علوم پایه و 22 مقاله در دانشكده تربیت بدنی این دانشگاه تنظیم شده است.

او گفت: تعداد مقالات تألیف شده در این دانشگاه بیشتر از این مقدار است اما این تعداد در پرتال پژوهشی دانشگاه به ثبت رسیده است.

وی اظهارداشت: در یك سال اخیر دانشگاه حكیم سبزواری اقدام به انتشار هشت عنوان كتاب نموده و هشت عنوان دیگر نیز در صورت تأمین اعتبار به زودی منتشر خواهد شد.

دكتر حسینی برگزاری تعدادی از همایش های علمی در سطح ملی از جمله پنجمین همایش ملی پژوهش های زبان و ادبیات فارسی ، دومین همایش ملی شهر سالم و بیست و دومین سمینار ملی جبر را از دیگر دست آوردهای پژوهشی این دانشگاه دانست.

وی همچنین تعداد اختراعات ثبت شده در این دانشگاه را در چند سال اخیر 18 مورد اعلام كرد و افزود: سه مورد از این اختراعات تأییدیه علمی گرفته اند.

او گفت: دو مجله علمی پژوهشی نیز به نام های 'مطالعات جغرافیایی مناطق خشك' و 'ورزش و علوم زیستی حركتی' در دانشگاه حكیم سبزواری منتشر می شوند.

مدیر پژوهشی دانشگاه حكیم سبزواری از سهم 10 درصدی این دانشگاه در تولید علم در حوزه مواد خبر داد و خواستار توجه بیشتر به این دانشگاه شد.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.