اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..


اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 3 دي 1391 / کد مطلب: 4740 / نظرات: 2

معاون پژوهشی وزیر علوم ، تحقیقات و فنآوری :


سیاست فعلی وزارت علوم حمایت از پژوهش های هدفمند و كاربردی است


سیاست فعلی وزارت علوم حمایت از پژوهش های هدفمند و كاربردی است  معاون پژوهشی وزیر علوم ، تحقیقات و فنآوری در سبزوار گفت : مهمترین مسأله ای كه هم اكنون در سیاست های وزارت علوم ، تحقیقات و فنآوری مطرح است ، حمایت از انجام پژوهش های هدفمند و كاربردی است. 
  
به گزارش ایرنا، دكتر محمد مهدی نژاد نوری روز شنبه در جمع دانشجویان دانشگاه حكیم سبزواری سبزوار افزود : در زمینه انجام پژوهش های منتهی به تولید علم تا كنون كارهای خوبی در كشور صورت گرفته است .

وی ادامه داد: از این به بعد باید به سمتی حركت كرد كه علاوه بر تولید علم ، كاربرد پژوهش های انجام شده در متن زندگی مردم نیز احساس شود و كشور از مسیر فعالیت های علمی به خودكفایی اقتصادی دست پیدا كند.

وی افزود : اینك وقت آن رسیده است كه با نگاه كاربردی تری به مقوله علم و پژوهش های علمی نظر داشته باشیم.

دكتر مهدی نژاد نوری همچنین اظهار داشت : بر اساس پیش بینی های به عمل آمده در دهه های آینده، تأمین آب ، غذا و انرژی دغدغه بزرگ جهانیان خواهد بود.

وی اظهارداشت : كشورهایی كه می خواهند قدرت و موفقیت خود را تأمین نمایند از همین حالا باید با استفاده از پژوهش های كاربردی راهی برای استفاده هرچه بیشتر از منابع طبیعی موجود و نیروی انسانی فعال در جامعه پیدا كنند.

وی ادامه داد : وجود آبهای شور در حاشیه كویر و دشت های وسیع كه در حال حاضر بلااستفاده باقی مانده اند، ظرفیتی است كه باید با استفاده از روش های علمی و پیاده سازی شیوه های مدرن كشاورزی ، در جهت افزایش بهره وری و محصولات كشاورزی به كار گرفته شود.

وی با اشاره به موضوع مرغ كه چندی قبل درحال تبدیل شدن به یك تهدید برای امنیت كشور بود ، تأكید كرد : با وجود این توانمندی های بالقوه در منابع طبیعی و نیروی انسانی كشورمان ، اصلاً قابل قبول نیست كه مجبور باشیم برخی كالاهای اساسی مورد نیاز مردم را از كشورهای خارجی تأمین كنیم.

معاون وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری در ادامه اظهارداشت :این وزارتخانه آمادگی دارد كه از تمامی پژوهشگرانی كه در زمینه های مورد نیاز جامعه فعالیت می كنند ، حمایت لازم را به عمل آورد .

وی گفت : این رسم در همه دنیا وجود دارد كه دولت ها تنها از آن دسته پژوهش ها و فعالیت های علمی حمایت كامل به عمل می آورند كه منفعت مشخصی برای جامعه داشته باشد.

مهدی نژاد همچنین اظهار داشت : وزارت علوم برای ترویج پژوهش های كاربردی در كشور تنها به نصیحت كردن اكتفا نكرده است ، بلكه سیاست های تشویقی متعددی را نیز اعمال كرده كه در آینده ای نزدیك به نتیجه مطلوب منجر خواهد شد.

بر پایه این گزارش : همچنین امروز با حضور معاون وزیرعلوم ، تحقیقات و فناوری از تعدادی از پژوهشگران برتر دانشگاه حكیم سبزواری با هدایایی ، تجلیل شد.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


2 نظر در صف تاييد است.