اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 28 آذر 1391 / کد مطلب: 4701 / نظرات: 0


سبحانی‌فر : قوانین جرائم رایانه‌ای؛ نیازمند به روزرسانی می باشد



عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس، با تاکید بر به روزرسانی قانون رسیدگی به جرائم رایانه‌ای، گفت: با توجه به استفاده روزافزودن از فضاهای اینترنتی ضرورت بازنگری در قانون رسیدگی به جرائم رایانه‌ای مصوب سال ۸۹ احساس می‌شود.

 رمضانعلی سبحانی‌فر در گفت ‌وگو با خبرنگار اجتماعی خانه ملت، تصریح کرد: قانون رسیدگی به جرائم رایانه‌ای مصوب سال ۸۹ اولین و آخرین قانون در حوزه جرائم رایانه‌ای است که با توجه به افزایش استفاده از فضای مجازی در زندگی روزمره افراد، نیاز به بازنگری در آن احساس می‌شود.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین وخوشاب در مجلس شورای اسلامی، در توضیح ضرورت‌های اصلاح و بازنگری در قانون جرائم یارانه‌ای، افزود: در شرایط کنونی ما در حال عبور از مرحله گذار به سوی ترویج بیشتر استفاده از خدمات یارانه‌ای و الکترونیک در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و خدماتی هستیم که با روند فزاینده استفاده از تکنولوژی روز در عرصه مجازی، نیاز به تصویب قوانین متناسب در این حوزه بیش از پیش احساس می‌شود.

عضو کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه در قانون جرائم رایانه‌ای، با تاکید بر ضرورت حفظ حقوق کاربران اینترنتی، تصریح کرد: احقاق حقوق کاربران اینترنتی، جابجایی پول الکترونیک و دفاع از حریم خصوصی افراد در فضای مجازی از جمله مصادیقی است که با وجود قوانین موجود، ضرورت به روزرسانی در این زمینه احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه قوانین گذشته پاسخگوی مقابله با جرائم اینترنتی نیست، تاکید کرد: استفاده روزافزون از فضاهای اینترنتی می‌طلبد تا با جرم‌انگاری و تدوین قوانین جدید، مجازات‌هایی مناسب با جرائم درنظر گرفته شود.

عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی، ضمن بیان ضرورت برطرف شدن، خلاء‌های قانونی در مورد جرائم رایانه‌ای، یادآور شد: قانون رسیدگی به جرائم یارانه‌ای باید همچون قوانین جاری کشور با دیدی جامع‌نگر و تکمیلی نگریسته شود تا ضمن احقاق حقوق استفاده کنندگان از فضای مجازی از تضییع حقوق آن‌ها جلوگیری شود.

گفتنی است، قانون  فعلی جرائم رایانه‌ای کشور،  مشتمل بر ۵۶ ماده و ۲۵ تبصره در جلسه علنی روز سه شنبه مورخ پنجم خردادماه یکهزار و سیصد و هشتاد و هشت مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۰/۳/۱۳۸۸ به تأیید شورای نگهبان رسید.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.