اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 26 آذر 1391 / کد مطلب: 4674 / نظرات: 0


65 درصد مسكن‌هاي روستايي سبزوار و خوشاب نيازمند مقاوم سازي است


 مدير بنياد مسکن انقلاب اسلامي شهرستان سبزوار گفت: حدود 65 درصد مسكن‌هاي روستايي در شهرستان سبزوار و خوشاب نيازمند مقاوم سازي است.
 به گزارش سبزوارپیام ،جواد محمديان در گفت و گو با ايسنا تعداد واحدهاي کم دوام روستايي در اين دو شهرستان را طبق سرشماري نفوس و مسکن سال 85 حدود 20 هزار واحد اعلام کرد.

وي اضافه کرد: از سال 84 تاکنون 38 درصد واحدهاي روستايي، در شهرستان سبزوار و خوشاب مقاوم سازي شده است.

وي با بيان اينکه طبق سرشماري سال 85 حدود 47 هزار و 540 واحد روستايي در شهرستان‌هاي سبزوار، جوين، جغتاي و خوشاب سرشماري شده است، اذعان کرد: از تعداد مذکور 1232 واحد بادوام، حدود 17 هزار واحد نيمه با دوام و 28هزار و580 واحد کم دوام بوده که از تعداد کم دوام‌ها حدود 20 هزار واحد مربوط به شهرستان سبزوار و خوشاب است.

وي سهميه اين نهاد را از سال 84 تاکنون در اين خصوص 7000 واحد دانست و اظهار داشت: از اين تعداد 5500 واحد پايان کار گرفتند و مابقي در حال ساخت است.

مدير بنياد مسکن انقلاب اسلامي شهرستان سبزوار سهميه سال گذشته اين نهاد را در بحث مقاوم سازي مسکن روستايي 800 واحد اعلام و خاطر نشان کرد: تعدادي از اين واحدها ساخته شده و مابقي در حال اجراست.

وي با اشاره به اعلام اعتبارات اين مبحث در نيمه دوم سال، بيان کرد: هنوز اعتبارات سال جاري اعلام نشده است.

محمديان تصريح کرد: طبق درخواست اداره کل مربوطه سهميه مورد نظر که 700 پرونده است، از سبزوار و خوشاب به استان اعلام شدهاست و به محض ابلاغ، به بانک‌ها معرفي مي‌شوند.

وي در خصوص وثيقه وام‌ها به افراد با تاکيد بر اينکه در پرداخت اين وام‌ها، روستاييان مشکلات وثيقه بانکي را همچون ديگر وام‌ها ندارند، اذعان کرد: اين امر همچون سنوات گذشته به‌صورت زنجيره‌اي انجام مي‌شود، به‌گونه‌اي که بانک از سه نفر که مي خواهند وام بگيرند، سفته دريافت مي‌کند و در حقيقت اين افراد ضامن همديگر مي شوند.

وي ابراز داشت: وام‌ها نسبت به پيشرفت فيزيکي در 4 مرحله اقساطي پرداخت مي‌شود.

وي به شروع اجراي اين طرح از سال 84 در کل کشور و انجام آن در يک بازده زماني 10 ساله و مقاوم سازي حدود 2 ميليون واحد روستايي در اين طرح در کل کشور اشاره کرد.

محمديان همچنين از افزايش وام مقاوم سازي مسکن روستايي در سال جاري از 10 ميلون تومان در سال گذشته به 12ميليون و 500 هزار تومان در سال جاري خبر داد.

وي با اشاره به افزايش اين وام از 5 ميليون تومان در سال 84 به 12 ميليون و 500 هزار تومان در سال جاري اذعان کرد: البته بايد متقاضيان 20 درصد آورده اوليه در اين خصوص داشته باشند.

وي در ادامه در خصوص مقاوم سازي مساکن روستايي و احتمال بروز زلزله اظهار داشت: با توجه به اينکه حدود 38 درصد مساکن روستايي کم دوام، مقاوم سازي شده و هنوز حدود 65 درصد باقي مانده در صورت بروز زلزله‌هايي همچون قاين و آذربايجان شرقي با معضل مواجه خواهد شد.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.