اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 24 آذر 1391 / کد مطلب: 4652 / نظرات: 0

امام جمعه سبزوار :


وحدت حوزه و دانشگاه حركت جامعه به سوی اهداف عالی است


وحدت حوزه و دانشگاه حركت جامعه به سوی اهداف عالی است   امام جمعه سبزوار گفت : وحدت حوزه و دانشگاه حركت جامعه به سوی اهداف عالی و سعادت است.
 به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا ، حجت الاسلام و المسلمین 'غلامحسین ابراهیمی' در خطبه های باشكوه نمازجمعه این هفته سبزوار، افزود : حوزه و دانشگاه دو نهاد اصیل دانشجویی است كه وحدت این دو باعث می شود جامعه اسلامی طبق فرمایش مقام معظم رهبری به سمت اهداف عالی حركت كند.

وی با گرامیداشت 27 آذر 58 سالروز شهادت آیت الله دكتر مفتح به عنوان فرزند حوزه و دانشگاه، گفت : حركت توام دین و علم باعث سعادت و جدایی این دو موجب عقب ماندگی و خسران جامعه می شود.

امام جمعه سبزوار اظهار داشت : وحدت حوزه و دانشگاه یكی از بزرگترین آرمان های امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری و دیگر بزرگان بود.

حجت الاسلام ابراهیمی گفت : حوزه و دانشگاه قبل از انقلاب دو آشنای غریب بودند چون دشمن می دانست وحدت این دو موجب شكست آنان می شود.

وی اظهارداشت : دشمن رمز موفقیت خود را در جدا كردن حوزه از دانشگاه و دانشگاه از حوزه و بدبین كردن مردم نسبت به آنها می دانست.

وی بیان كرد : دشمن به این نتیجه رسیده بود كه حوزه های علمیه و دانشگاه ها دو مغز متفكر جامعه هستند و لذا جدا كردن این دو از هم و قرار دادن آنها در مقابل یكدیگر از نقشه های اجانب بود.

امام جمعه سبزوار در بخشی از سخنانش با اشاره به 25 آذر روز پژوهش، گفت : یكی از راه های رسیدن جامعه به كمال توجه به پژوهش است.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به اهمیت پژوهش و اینكه بایستی توجه بیشتری به این امر مهم بویژه در بین جوانان و طلاب شود ،اظهار داشت : بایستی در پژوهش نیازهای واقعی مردم شناسایی شده و در این راه گام برداریم .

وی همچنین با اشاره به توطئه ها و جنایات دشمنان در كشورهای اسلامی اظهار داشت : دشمنان بدترین جنایات را به عنوان عدالت ، دلسوزی و امنیت در جوامع اسلامی انجام می دهد حال آنكه خود وجود استكبار در هر جامعه ای ناامنی به بار می آورد .

امام جمعه سبزوار وحدت مردم و آشنا بودن آنان به وظایف را از جمله موارد ناكامی دشمنان دانست و گفت : مردم بایستی آگاه بوده و با بصیرت حركت كنند .

حجت الاسلام ابراهیمی همچنین ضمن گرامیداشت 26 آذر روز حمل و نقل عمومی از همه تلاشگران این عرصه از جمله راهداران و راهسازان قدر دانی كرد.
 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.