اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی





اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 23 آذر 1391 / کد مطلب: 4644 / نظرات: 0


سبحانی: ادغام وزارت ارتباطات به صلاح کشور نیست


عضو کمیسیون صنایع و معادن با تشریح اهمیت استقلال وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: در دنیای امروز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جایگاه مهمی دارد و ادغام این وزارتخانه به صلاح نیست.

به گزارش سبزوار پیام  به نقل از خانه ملت، رمضانعلی سبحانی‌فر در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲۲ آذر) مجلس شورای اسلامی در موافقت با طرح اصلاح ماده ۵۳ قانون برنامه پنجم، گفت: حدود یک هفته است که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با برکناری آقای تقی پور رها شده و تحت سرپرستی آقای نکیزاد است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی افزود: در دنیای پیشرفته امروز قابلیت تبادل اطلاعات شرط اصلی پیشرفت و تشکیل یک اجتماع است.

سبحانی‌فر همچنین تاکید کرد: در حوزه راهبردی، ارتباطات و فناوری اطلاعات در هر کشوری یکی از عناصر اصلی تشکیل دولت الکترونیک است.

وی ادامه داد: جنگ سایبری، امنیت اطلاعات و توسعه فناوری اطلاعات امروز از اهمیت خاصی برخوردار است و به همین دلیل است که باید به ماده ۴۶ قانون برنامه به خصوص بند الف توجه ویژه داشت.

این نماینده مردم در مجلس نهم در تشریح اهمیت این ماده قانونی افزود: ماده ۴۶ برنامه پنجم توسعه اهمیت این موضوع را تبیین و در بند الف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را ملزم کرده است که نسبت به ایجاد و توسعه شبکه ملی اطلاعات با اهداف مناسب و رعایت قوانین شرعی و امنیتی کشور اقدام کند.

وی تصریح کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل سیاستگذاری کلان است و از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که نقش و اهمیت این وزارت در توسعه خصوصی سازی ایجاد زیرساخت های توسعه و تامین نیازهای مردم غیرقابل انکار است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن همچنین در موافقت با این طرح دوفوریتی افزود: با توجه به اهمیت این وزارتخانه، اهمیت استقلال این وزارتخانه روشن است و در دنیای امروز ادغام این وزارتخانه به صلاح کشور نیست.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.