اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 21 آذر 1391 / کد مطلب: 4630 / نظرات: 0

سبحانی فر /


مجلس اختیار ادغام را از دولت پس گرفت


مجلس اختیار ادغام را از دولت پس گرفت نمایندگان امروز به دو فوریت طرحی رای دادند تا اختیاری را که در برنامه پنجم توسعه برای ادغام وزارتخانه‌ها به دولت داده بودند، منوط به اجازه خود کنند چرا که معتقدند ممکن است اقدامی شتابزده از سوی دولت در این راستا صورت گیرد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) خانه ملت دوفوریت طرح اصلاح ماده 53 قانون برنامه پنجم توسعه را مورد بحث و بررسی قرار دادند و با 162 رای موافق به تصویب رساندند.
این طرح که به امضای 24 نفر از وکلای ملت رسیده، شامل یک مقدمه توجیهی و یک ماده واحده است که در صورت تصویب نهایی ماده 53 قانون برنامه پنجم اصلاح می‌شود.
اسامی امضا کنندگان این طرح بدین شرح است:
سلیمانی، سبحانی‌فر، فولادگر، نعمتی، اسماعیلی، دوگانی، برومند، حسن‌پور بیگلری،انصاری، قاسم عزیزی، نادران، جعفرزاده ایمن‌آبادی، زمانیان دهکردی، علی محمد احمدی، قادری،‌محمدصادقی، آریایی‌نژاد، محمدزاده، چاردولی، علوی، بت‌کلیا، رضایی کوچی، عوض حیدرپور و علی‌پور خنکداری.
به گزارش فارس وکلای ملت این طرح را در حالی امروز تقدیم مجلس کردند که چندی پیش دولت سرپرستی وزارت ارتباطات را به وزیر راه و شهرسازی سپرد و و رضا تقی‌پور وزیر سابق وزارت ارتباطات را برکنار کرد که این امر واکنش‌هایی را از سوی مجلس به دنبال داشت و تعداد زیادی از نمایندگان نسبت به این اقدام دولت انتقاد واعتراض کردند.
خانه ملتی‌ها همچنین در بیانیه‌ای که به امضای جمعی از نمایندگان رسیده بود، از اقدامات تقی‌پور در وزارت ارتباطات تقدیر و تجلیل کردند.
رمضانعلی سبحانی‌فر نماینده مردم سبزوارجوین،جغتای،خوشاب،داورزن وششتمدو از امضا کنندگان این طرح در گفت‌وگوبا فارس، اظهارداشت: قبلا به دولت اجازه داده شده بود ابتدا وزارتخانه‌ها را در یکدیگر ادغام کند و پس از ادغام برای وزارتخانه جدید ایجاد شده یک وزیر به منظور اخذ رای اعتماد به مجلس معرفی و همچنین شرح وظایف و اختیارات وزارتخانه جدید را طی لایحه‌ای تقدیم مجلس کند.
وی افزود: در این طرح محدودیتی برای دولت ایجاد شد که مبنی بر اینکه از تاریخ تصویب این قانون، دولت هیچ ادغامی انجام نمی‌دهد یا هیچ واحد و سازمانی از وزارتخانه‌های دیگر ادغام نمی‌شود، مگر اینکه به تصویب مجلس برسد و این امر بدان معناست که در صورت تصویب نهایی این طرح، نحوه ادغام وزارتخانه‌ها یا سازمان‌ها یا واحدهای زیرمجموعه آنها همراه وظایف و اختیارات مربوطه باید توسط دولت تقدیم مجلس شود و نمایندگان نحوه ادغام‌ها را تعیین و تصویب کنند.






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.