اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 21 آذر 1391 / کد مطلب: 4622 / نظرات: 1

محسنی‌ثانی؛


اصلاح قانون انتخابات امری ضروری بود


اصلاح قانون انتخابات امری ضروری بود
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح قانون انتخابات در شرایط کنونی ضروری به نظر می‌رسد.
محمد رضا محسنی‌ثانی در گفت‌وگو با ایسنا بر ضرورت اصلاح قانون انتخابات تاکید و اظهار كرد: ضرورت اصلاح قانون انتخابات به خاطر نزدیکی به انتخابات ریاست جمهوری و برطرف کردن مشکلات آن امری بسیار ضروری به نظر می‌رسد.
وی با اشاره به اینکه هزینه‌های سنگینی در انتخابات سال‌های گذشته متوجه نظام بود، تصریح کرد: "طرح اصلاحات قانون انتخابات" در همین راستا مطرح شده است، تا بتواند هزینه‌های شورای نگهبان و دست اندركاران برگزاری انتخابات را که برای انتخابات متحمل می‌شد، کاهش دهد.
محسنی‌ثانی خاطرنشان کرد: البته در این قانون نواقصی هم وجود دارد و برخی ماده‌های آن با قانون اساسی مغایرت دارد که عمده ترین آن به ماده 35 بر می‌گردد.
عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان كرد: اگر طرح اصلاح قانون انتخابات و به خصوص ماده 35 آن اصلاح شود در مجموع این طرح می تواند بسیاری از مشكلات انتخابات را بر طرف كند.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در دوره‌های گذشته خیل عظیمی از کاندیدا ثبت نام می‌کردند که دارای صلاحیت‌های کامل نبودند و رد صلاحیت تعداد زیادی از این افراد شورای نگهبان را زیر سوال می‌برد كه خوراک تبلیغاتی برای معاندین خارجی و مغرضین داخلی ایجاد می‌كرد. تصویب این طرح می‌تواند جلوی بروز بسیاری از این مشكلات را بگیرد.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.