اخبار سبزوار پيام : عمراني


اخبار » عمراني / تاریخ خبر: 18 آذر 1391 / کد مطلب: 4604 / نظرات: 0

معاون جهاد كشاورزی خوشاب :


شهرستان خوشاب به 600 كیلومتر لوله گذاری انتقال آب در كشاورزی نیاز دارد


  
 معاون  جهاد كشاورزی خوشاب گفت : این شهرستان به 600 كیلومتر لوله گذاری برای انتقال آب در بخش كشاورزی نیاز دارد .

به گزارش سبزوارپیام،مهندس 'احمد كامرانی منش ' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با مكان یابی و كار كارشناسی انجام شده ، 100 كیلومتر لوله گذاری انتقال آب كشاورزی مورد نیاز ضروری شهرستان است كه در صورت تامین اعتبار برای امسال انجام می شود.

مسوول آب و خاك مدیریت جهاد كشاورزی خوشاب به پیگیری ها و مكاتبات انجام شده با مسوولان اشاره كرد و افزود : 60 كیلومتر لوله گذاری انتقال آب در سال گذشته انجام شد.

وی با اشاره به اینكه شهرستان خوشاب در منطقه كم باران واقع شده و ذخایر آبی آن كم است، گفت : لوله گذاری انتقال آب كشاورزی موجب می شود تا 90 درصد از پرت آب جلوگیری كرده و به طور بهینه از منابع آبی استفاده كنیم.

وی با بیان اینكه بیش از 60 درصد آب در كشاورزی هدر می رود، اظهار داشت : با اقداماتی همچون لوله گذاری انتقال آب ، احداث كانال های بتونی انتقال آب ، احداث استخر ذخیره آب ، آبیاری تحت فشار و آبیاری كم فشار می توان تا اندازه زیادی از پرت آب جلوگیری كرد.

معاون مدیریت جهاد كشاورزی خوشاب آبیاری تحت فشار را یكی از روش هایی كه راندمان آبیاری را بالا برده و حدود 40 درصد از سطح زیركشت را می تواند افزایش دهد، عنوان كرد .

مهندس 'كامرانی منش ' با اظهار اینكه از سال های قبل در 200 هكتار از اراضی كشاورزی خوشاب آبیاری تحت فشار اجرا شده و یا در حال اجرا است، افزود : برای امسال در این شهرستان 100 هكتار برای آبیاری تحت فشار طراحی شده كه در صورت تامین اعتبار انجام می شود.

وی آبیاری كم فشار با توجه به شور بودن آب چاه های كشاورزی را یك ضرورت دانست و گفت : برای 320 هكتار از اراضی كشاورزی آبیاری كم فشار را طراحی كرده ایم كه در صورت تامین اعتبار اقدام خواهد شد.

مسوول آب و خاك مدیریت جهاد كشاورزی خوشاب افزود : آبیاری كم فشار در شهرستان خوشاب فقط در سطح 24 هكتار از اراضی روستای 'قارزی ' واقع در دهستان طبس این شهرستان انجام شده است.

مهندس 'كامرانی منش ' احداث كانال های بتونی انتقال آب را یكی دیگر از راههای جلوگیری از پرت آب كشاورزی به ویژه در مناطقی كه از آب قنوات برای كشاورزی استفاده می شود، عنوان كرد.

او اظهار داشت : سال گذشته فقط 600 متر كانال بتونی در خوشاب احداث شده و برای امسال احداث كانال بتونی برای 60 كیلومتر از اراضی خوشاب ضرورت دارد.

وی ابراز امیدواری كرد كه با تامین اعتبار برای این طرح ها تا حدود زیادی از پرت آب كشاورزی در شهرستان خوشاب جلوگیری شود




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.