اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 18 آذر 1391 / کد مطلب: 4600 / نظرات: 1

رییس مجمع امور صنفی


10درصد از واحدهای صنفی سبزوار فاقد پروانه كسب هستند


10درصد از واحدهای صنفی سبزوار فاقد پروانه كسب هستند
رییس مجمع امور صنفی سبزوار گفت : 10 درصد از واحدهای صنفی این شهرستان فاقد پروانه كسب هستند.
  
به گزارش سبزوارپیام،'مجید غایبی ' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : از حدود 10 هزار واحد صنفی فعال در این شهرستان حدود یك هزار صنفی پروانه كسب ندارند.

وی اظهارداشت: بیشتر واحدهای فاقد پروانه كسب در سبزوار شناسایی و به آنان اخطار داده شده و هم اكنون این واحدها در حال انجام كارهای مربوط به صدور پروانه هستند.

رییس مجمع امور صنفی سبزوار همچنین با اشاره به ثبت پروانه الكترونیكی 95 درصد از واحدهای صنفی این شهرستان اشاره كرد و گفت : شهرستان سبزوار در انجام ثبت پروانه الكترونیكی دومین شهرستان بعد از مشهد مقدس است.

وی در مورد دریافت كد اقتصادی برای اصناف و اطلاع رسانی برای انجام آن از طریق مجمع امورصنفی و اتحادیه های سبزوار، اظهار داشت : كد اقتصادی برای واحدهای صنفی الزامی بوده و یكی از شرایط اظهار نامه مالیاتی و برخورداری از معافیت مالیاتی داشتن كداقتصادی است.

غایبی گفت : اشخاص حقیقی و حقوقی تا 22 آذرماه جاری مهلت دارند برای دریافت كد اقتصادی اقدام كنند.

رییس مجمع امور صنفی سبزوار شناسایی دقیق واحدهای صنفی را از مزایای كد اقتصادی و استفاده از این كد برای واحدهای صنفی را مانند كد ملی برای افراد عنوان كرد.

وی با اظهار اینكه در آبان ماه سال جاری حدود هزار و 718 واحد صنفی مورد بازرسی قرار گرفته اند، افزود : 162 مورد اخطاریه صادر و 156 مورد شكایات دریافتی در این ماه بررسی شده است.

وی به پلمپ 119 واحد صنفی در آبان ماه امسال در سبزوار اشاره كرد و گفت : بیشتر این پلمپ ها به دلیل عدم پرداخت جریمه های تعزیراتی و مسایل مربوط به پروانه كسب انجام شده است.

رییس مجمع امور صنفی سبزوار با اشاره به وجود 27 انبار مواد غذایی و پنج سردخانه مواد غذایی در شهر سبزوار، گفت : موجودی این انبارها گزارش شده و علاوه بر آن واحد بازرسی اصناف هر 15 روز یكبار ورود خروج اقلام را كنترل می كند



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.