اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 17 آذر 1391 / کد مطلب: 4587 / نظرات: 0

امام جمعه سبزوار :


اجرایی شدن امر به معروف و نهی از منكر سهم بسزایی در امنیت جامعه دارد


اجرایی شدن امر به معروف و نهی از منكر سهم بسزایی در امنیت جامعه دارد   
 امام جمعه سبزوار گفت : از عوامل مهم امنیت جامع در كشور اجرا شدن فریضه امر به معروف و نهی از منكر و فرهنگ عمومی است.
   
به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ' غلامحسین ابراهیمی' در خطبه های نمازجمعه این هفته سبزوار افزود : شناخت مبدا و معاد ، وقوف بر استعدادها ، تحقق اتحاد حقیقی و تعادل در صلح پایدار ، بسیج عظیم نیروهای جامعه و محو آثار ظلم و ظالم و برپایی حكومت صالحان از جمله عوامل امنیت جامع است .

وی با اظهار اینكه شناخت حقوق افراد و رعایت آن مقدمه ترك گناه است، افزود : بایستی در هر مقام و مسوولیتی كه هستیم حقوق فردی و اجتماعی را رعایت كرده و به آن احترام بگذاریم.

وی به تشكیل شورای انقلاب فرهنگی به فرمان امام راحل (ره) اشاره كرد و اظهار داشت : این شورا از مهمترین نهادهای فرهنگی كشور و به نوعی متولی برنامه ریزی در نظام فرهنگی است.

وی توجه به وقت شناسی را نیز از مصادیق فرهنگ عمومی دانست و گفت : اگر وقت شناسی با وجدان كاری توام شود بسیاری از مشكلات جامعه كاهش می یابد.

امام جمعه سبزوار،تاثیرگذاری محسوس و بلندمدت فرهنگ عمومی در افراد یك جامعه و سرنوشت ملت ها را تشریح كرد و افزود : اشكال مختلف پوشش ها و نوع معماری ساختمان ها و اماكن از جمله مصادیق تاثیر پذیری فرهنگ است .

حجت الاسلام ابراهیمی به اشكال معماری اسلامی در گذشته اشاره كرد و گفت : نصب دركوبه های چكشی و حلقوی در درب منازل برای ورود آقایان و بانوان ، بالا بردن ساختمان ها تا اندازه ای كه به حریم دیگران تجاوز نشود، استفاده از شیشه های رنگی در بالای درب ها كه بجز زیبایی باعث می شد از ورود حشرات مانند پشه و مگس جلوگیری شود از جمله مواردی بود كه در گذشته در ساخت و سازها مورد استفاده قرار می گرفت.

وی با ابراز تاسف از اینكه در حال حاضر آنچنان كه شایسته است از اصول معماری اسلامی پیروی نمی شود و معماری ما زیبایی خود را از دست داده، گفت : اسلام كامل ترین دین است دینی كه در آن همه چیز دیده شده از جمله معماری، شهرداری و شهرسازی كه بایستی به فرامین آن توجه شود.

امام جمعه سبزوار همچنین با اشاره به مهریه های سنگین در ازدواج ها ، گفت : مهریه های سنگین خوشبختی نمی آورد این از بدبختی های زندگی ما می باشد كه از اسلام فاصله گرفته ایم .

حجت الاسلام ابراهیمی همچنین به ذكر مطالبی در خصوص مصائب و سختی هایی كه به اهل بیت امام حسین (ع) گذشت و نیز ایراد خطبه های شیوای امام سجاد و حضرت زینب (س) در كوفه و شام پرداخت.

وی شهادت سومین شهید محراب آیت الله دستغیب و شهادت سرگرد خلبان 'احمد كشوری ' را گرامی داشت و از خدمات بی شائبه آنان تقدیر كرد. 




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.