اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 13 آذر 1391 / کد مطلب: 4561 / نظرات: 1

یك مسوول :


250 خانواده بی سرپرست در سبزوار پشت نوبت مستمری هستند


250 خانواده بی سرپرست در سبزوار پشت نوبت مستمری هستند  رییس اداره بهزیستی سبزوار گفت :  800معلول و 250 خانواده بی سرپرست تحت پوشش این اداره پشت نوبت دریافت مستمری هستند.

 'محمد حسین هادوی فر ' روز دوشنبه در مراسم روز جهانی معلولان، افزود : از 9  هزار معلول  تحت پوشش ،  یك هزار و 950 خانواده اكنون مستمری می گیرند و به یكهزار و 50 دانش آموز و 150 دانشجو نیز كمك هزینه تحصیلی پرداخت می شود.

وی با گرامیداشت روز معلولان گفت : هدف سازمان بهزیستی فراهم كردن فرصت های برابر برای معلولان نسبت به اقشار جامعه است كه با خدماتی كه انجام شده به نسبت گذشته این فاصله كمتر شده است.

وی با اشاره به تشكیل مراكز آموزشی و توانبخشی برای معلولان در سبزوار گفت : این شهرستان بعد از مشهد مقدس دارای بیشترین مراكز توانبخشی و آموزشی است.

وی افزود : در سه سال گذشته پنج مركز توانبخشی و آموزشی روزانه غیردولتی ، یك مركز توانبخشی دولتی ، یك مركز بیماران روانی و مركز سالمندان پدر و سالمندان مادر در سبزوار تشكیل شده است .

رییس اداره بهزیستی سبزوار اشتغال ، مسكن و مناسب سازی ادارات را از جمله مهمترین دغدغه های معلولان عنوان كرد.

وی در خصوص اشتغال معلولان، اظهار داشت : متاسفانه تسهیلات بانكی كه برای اشتغال مددجویان بهزیستی در نظر گرفته شده جوابگوی افراد پشت نوبتی نیست .

هادوی فر با اشاره به وجود دو هزار نفر معلول كه جویای كار هستند، ابراز امیدواری كرد كه تا پایان سال تسهیلات بانكی بیشتری به اداره بهزیستی سبزوار اختصاص یابد تا در اختیار این افراد جهت ایجاد شغل قرار گیرد.

12 هزار خانواده با جمعیتی در حدود 36 هزار نفر تحت پوشش اداره بهزیستی سبزوار قرار دارند.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.