اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 16 شهريور 1390 / کد مطلب: 456 / نظرات: 0

فرماندار ويژه سبزوار/


13 هزار فرصت شغلي و پنج هزار و 800 شغل خانگي سهم امسال سبزوار است


13 هزار فرصت شغلي و پنج هزار و 800 شغل خانگي سهم امسال سبزوار است  
 معاون استاندار و فرماندار سبزوار گفت : بيش از 13 هزار فرصت شغلي و پنج هزار و 800 شغل خانگي امسال براي اين شهرستان در نظر گرفته شده است . 
به گزارش ايرنا ' قاسم شعباني عطار' روز چهارشنبه در ديدار با نمايندگان شركت هاي تعاوني فعال سبزوار افزود : اين هدف جز با عزم جدي و تلاش جهادگونه همه دستگاه هاي اجرايي ومردم محقق نمي شود.
وي با بيان اينكه سال گذشته حدود شش هزار و 200 فرصت شغلي براي سبزوار تعريف شده بود اظهار داشت : با تلاش همه دستگاه هاي اجرايي و اداره تعاون اين شهرستان حدود شش درصد بيش از سهميه اشتغال ايجاد كرديم .
وي با تقدير از تلاشهاي اداره تعاون و تلاشگران عرصه تعاون سبزوار افزود : مهمترين وظيفه و رسالت ما در حال حاضر ايجاد اشتغال پايدار در اين شهرستان است .
وي خطاب به نمايندگان شركت هاي تعاوني سبزوار گفت : هر كدام از شما كه يك اشتغال جديد در شهرستان ايجاد كنيد جهادگر هستيد .
فرماندار سبزوار با تاكيد بر بكارگيري همه امكانات وسرمايه هاي مادي و معنوي شهرستان براي برطرف كردن مشكل اشتغال گفت : سبزوار پتانسيل لازم براي ايجاد اشتغال را دارد و ما مسوولان بايد براي رفع كمبودهاي اين حوزه تلاش كنيم .
وي با اشاره به اهميت اشتغال در زندگي جوانان گفت : با ايجاد اشتغال براي جوانان از وقوع بسياري از ناهنجاري ها و آسيب هاي اجتماعي جلوگيري مي شود .
وي با اشاره به ادغام وزارتخانه هاي كار و امور اجتماعي ، تعاون و رفاه گفت : اين اقدام را به فال نيك گرفته و اميدواريم كه اين ادغام تحول و پويايي را در اين وزارتخانه بزرگ در پي داشته باشد .
وي اين ادغام را به نفع نظام و كشور دانست و گفت : اين اقدام به منظور كوچك سازي دولت و واگذاري امور به بخش خصوصي انجام شده است .
وي با اشاره به نقش مهم تعاوني ها در ايجاد عدالت اقتصادي و توزيع مناسب منابع و امكانات گفت : كاركرد تعاوني ها استفاده از منابع محدود براي ايجاد اشتغال است چون اين منابع محدود به تنهايي قادر به ايجاد اشتغال و توليد در عرصه هاي اقتصادي نيست .
وي اظهار داشت : همه دولتها بويژه دولت نهم و دهم به لحاظ رويكرد عدالت محوري ، مهرورزي و نگاه به مستضعفان و افراد كم درآمد توجه ويژه اي به تعاوني ها داشته و دارد .
شعباني به وجود منابع و امكانات ، موقعيت جغرافيايي و نيروي انساني ماهر و توانمند در كشورمان اشاره كرد و افزود : ما كشوري هستيم كه چهار فصل را در اختيار داريم بايستي از اين منابع استفاده كنيم .
وي ادامه داد : متاسفانه در كشور ما بهره وري و استفاده درست از منابع انجام نشده و اگر هم شده بسيار كم بوده است .
وي اظهار داشت : بايستي از امنيتي كه بواسطه خون شهدا و ايثارگري هاي رزمندگان در كشورمان است در جهت رشد و بهره وري استفاده كنيم .
وي در ادامه با اشاره به تاخير بوجود آمده در روند تحويل واحدهاي مسكن مهر سبزوار به مردم گفت : در بحث مسكن مهر ، اين شهرستان در ابتدا جزو شهرستان هاي پيشتاز در استان بود ولي به دليل برخي مشكلات در تعاوني ها عقب مانديم .
فرماندار سبزوار افزود : ما قول بهره برداري تعدادي از اين واحدها را در هفته دولت داده بوديم كه متاسفانه اين امر محقق نشد .
وي گفت : توقع و انتظار از تعاوني هاي مسكن مهر اين است كه با جديت و كار فوق العاده براي اتمام سريعتر اين پروژه تلاش كنند .
وي همچنين به حمايت دولت از طرح مسكن مهر و ايجاد زيرساخت ها و خدمات زيربنايي به صورت ويژه اشاره كرد.
رييس اداره تعاون سبزوار نيز در اين نشست گفت : يك هزار شركت تعاوني در حوزه تحت پوشش اين اداره در شهرستان هاي سبزوار ، جوين ، جغتاي وخوشاب فعاليت دارند .
' محرم فرهنگ ' فعاليت اين شركت ها را در زمينه هاي توليدي ، پرورش دام و طيور ،كشاورزي ، صنعتي ، صنايع چوب ، بسته بندي و توليد ماشين آلات عنوان كرد و افزود : اين شركت ها براي بيش از 20 هزار و 400 نفر اشتغالزايي كرده اند.
وي اظهار داشت : از ابتداي سال جاري تاكنون براي حدود 30 شركت تعاوني موافقت نامه صادر شده است .
وي افزود: از اين تعداد ، ثبت حدود 15 شركت تعاوني با سرمايه گذاري 87 ميليون و 500 هزار ريال در دست اقدام است.
رييس اداره تعاون سبزوار با بيان اينكه در سال جاري تا كنون براي قريب به 150 نفر در بخش تعاون سبزوار فرصت شغلي ايجاد شده است گفت : اين آمار به جز اشتغالزايي در بخش مسكن مهر است . 




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.