اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 13 آذر 1391 / کد مطلب: 4556 / نظرات: 0

یك مسوول :


چهار هزار بافنده فرش در سبزوار فعالیت می كنند


چهار هزار بافنده فرش در سبزوار فعالیت می كنند   سبزوار - رییس اداره صنعت ،معدن و تجارت سبزوار از فعالیت چهار هزار بافنده فرش در این شهرستان خبر داد و گفت : این بافندگان در قالب سه مجتمع و 1500 كارگاه خانگی فعالیت دارند.
 به گزارش سبزوار پیام ، "علی امید بخش "روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا در خصوص بیمه بافندگان افزود : تاكنون در مجموع یكهزار و 800 نفر به بیمه تامین اجتماعی معرفی شده اند كه از این تعداد یكهزار و 100 نفر بیمه شده اند و مابقی در حال اقدام است .

وی خواستار تقاضای اعطای تسهیلات بلندمدت ، جلوگیری از ورود مواد اولیه نامرغوب ، اعزام تولیدكنندگان فرش به بازارهای هدف و تكمیل فرآیند بیمه قالیبافان شد.

'امید بخش ' همچنین حمایت از تاسیس مجتمع های بزرگ قالیبافی را در راستای تمركز بافندگان و نظارت بیشتر در جهت بافت مرغوب ضروری دانست .

رییس اداره صنعت ،معدن و تجارت سبزوار با بیان اینكه این شهرستان در متراژ تولید فرش در شمار شهرستان های برتر در استان خراسان رضوی است، گفت : عدم نقدینگی در بخش تولیدكنندگان فرش عمده ، پایین بودن دستمزد بافندگان ، افزایش قیمت مواد اولیه از جمله مشكلات تولید كنندگان و بافندگان فرش است . 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.