اخبار سبزوار پيام : سایر


اخبار » سایر / تاریخ خبر: 13 آذر 1391 / کد مطلب: 4549 / نظرات: 0

یك مسوول:


60 درصد از قنوات خوشاب نیازمند مرمت و بازسازی است


60 درصد از قنوات خوشاب نیازمند مرمت و بازسازی است   خوشاب – معاون مدیریت جهاد كشاورزی خوشاب گفت : 60 درصد از قنوات این شهرستان به مرمت و بازسازی نیاز دارد.
به گزارش سبزوار پیام ، مهندس 'احمد كامرانی منش ' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : اكنون باید150 رشته قنات از قنوات خوشاب لایه روبی و مرمت شود.

مسوول آب و خاك مدیریت جهاد كشاورزی خوشاب خواستار تامین اعتبار برای مرمت و بازسازی قنوات شد و گفت : این شهرستان دارای 254 رشته قنات با متوسط آبدهی از دو لیتر تا 20 لیتر در ثانیه است .

كامرانی منش با بیان اینكه سال گذشته 30 رشته قنات در در بخش مركزی ، مشكان و دهستان طبس خوشاب مرمت ، لایه روبی و بازسازی شد، اظهار داشت : برای امسال نیز در صورت تامین اعتبار مرمت و لایه روبی 50 رشته قنات را در دستور كار داریم .

وی احیا و مرمت 25 رشته قنات را ضروری دانست و گفت : ریزش قنوات ، تخریب گالری قنات و خشكسالی خسارت زیادی به قنوات خوشاب وارد كرده است.

وی رعایت نكردن حریم قنوات توسط روستاییان با احداث ساختمان ، باغ ، و زمین های زراعی را نیز از عوامل تاثیرگذار در خسارت به قنوات دانست و از دهیاران و اعضای شورا خواست نظارت بیشتری در حریم قنوات داشته و از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری كنند.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.