اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 12 آذر 1391 / کد مطلب: 4543 / نظرات: 0


سبحانی فر در نطق میان دستور/ آقای رئیس‌جمهور چه ضرورتی برای برکناری وزیر ارتباطات وجود داشت؟


سبحانی فر در نطق میان دستور آقای رئیس‌جمهور چه ضرورتی برای برکناری وزیر ارتباطات وجود داشت عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در انتقاد از برکنار ی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: از رئیس جمهور سوال دارم که چه ضرورتی به برکناری وزیر ارتباطات در این مقطع حساس وجود داشت.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، رمضانعلی سبحانی فر در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۲ آذر) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تسلیت ایام عاشورای حسینی و شهادت شهید مدرس و همچنین گرامیداشت روز مجلس تصریح کرد: حوزه انتخابیه شهرستان سبزوار در غرب خراسان رضوی با داشتن ۶ شهرستان ۴۵۰ روستا و ۵۰ اثر تاریخی و طبیعی گنجینه‌ای گرانبها از تمدن ایران اسلامی است.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی با بیان سپاس بی پایان به مردم شریف و سرافراز این منطقه، گفت: در این مجال می خواهم از تریبون مجلس با رئیس جمهور صحبت کنم اگر چه اینجانب طرح سؤال از رئیس جمهور را امضا نکردم چرا که در این مقطع ضرورتی برای این امر ندیدم و تأکید بر فضای وحدت، آرامش و همدلی داشتم تا کاستی‌های موجود ساماندهی شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: همانطور که در فرمایشات اخیر رهبری سؤال از رئیس جمهور را تحسین کردند و شجاعانه نامیدند اما در این مقطع زمانی ادامه آن را صلاح ندانستند بنا براین از نمایندگان مجلس که اطاعت از امر رهبری را اجابت کرده و مایه سرافرازی مجلس و نشان دهنده جایگاه فاخر و با عظمت ولایت فقیه در میان نمایندگان مجلس شدند قدردانی می کنم.

سبحانی فر یادآور شد: اما سؤالی که از رئیس جمهور دارم این است که در این مقطع چه ضرورتی به برکناری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وجود داشت آیا کسی در این وزارتخانه توانایی و تخصص پذیرش سرپرستی مجموعه فوق را نداشت؟ آیا آقای نیکزاد که اداره دو وزارتخانه راه و مسکن و شهرسازی را عهده دار هستند باید این مسئولیت را به عهده بگیرند.

وی گفت:وزیر مسکن و شهرسازی توجه خود را صرفاً به بخش مسکن معطوف کرده و وضعیت راه های کشور بسیار نابسامان است ؛ چرا اداره وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که جزء زیرساخت‌های توسعه کشور است به عهده وی گذاشته شده است آیا با این مدیریت می توان به برنامه پنج ساله توسعه و دستیابی به جایگاه دوم در منطقه دست پیدا کرد؟ آیا به شبکه اطلاعات که امروزه با توجه به جنگ سایبری دغدغه کشور است می توان دست پیدا کرد؟

نماینده مردم در مجلس نهم یادآور شد: آقای رئیس جمهور بهتر نبود به جای آیین نامه های اجرایی بند الف و ب ماده ۴۶، نقشه جامع دولت الکترونیک و سامانه خدمات جامع و همگانی سلامت که باید حداکثر ۶ ماه یا یک سال اول قانون پنجم توسعه تصویب می شد را تصویب و ابلاغ می کردید آیا فراموش شده که طرح ادغام وزارت ارتباطات و فناوری با راه و شهرسازی با مخالفت مجلس هشتم مواجه شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: آیا بهتر نیست مصوبات سفرهای اول تا چهارم استانی را پیگیری می کردید. در حوزه انتخابیه این جانب کم مصوبه برای پیگیری وجود ندارد که از جمله آنها جاده ها و راه های ارتباطی این حوزه، گازرسانی به روستاها، تکمیل و ساخت پروژه های آموزشی و بهداشتی و غیره است و امید می رود که توجه به مصوبات باعث شود



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.