اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 12 آذر 1391 / کد مطلب: 4534 / نظرات: 2

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار:


76هزارنفر پزشك خانواده خود را انتخاب كرده اند


76هزارنفر پزشك خانواده خود را انتخاب كرده اند  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی سبزوار گفت : تا كنون 76 هزار نفر از شهروندان سبزواری ، پزشك خانواه خود را انتخاب كرده اند. 
به گزارش سبزوار پیام به نقل از ایرنا ، دكتر محمدرضا شگرف نخعی  در جلسه ستاد پزشك خانواده در محل فرمانداری این شهرستان، افزود : برای تحقق صحیح اهداف طرح پزشك خانواده ، یك تیم سلامت شامل 107 نفر پزشك ، 229 نفر كارشناسان مختلف امور بهداشتی ، 89 نفر پرستار ، 108 نفر ماما و 17 نفر روانشناس بالینی نیز در سبزوار تشكیل شده است.

وی اظهار داشت : برای اینكه مردم از اجرای طرح پزشك خانواده با خبر شوند، از طریق ارسال پیامك ، نصب پوستر در سطح شهر ، پخش بروشور در میان مردم ، و فرستادن رابطین سلامت به در منازل شهروندان سبزواری اقدام شده است.

شگرف نخعی گفت : سعی شده است اطلاع رسانی برای طرح پزشك خانواده در فضایی آرام و به دور از تبلیغات رسانه ای گسترده انجام شود ، تا در میان مردم نسبت به اجرای سریع آن و قبل از آماده شدن شرایط لازم ، توقعی ایجاد نگردد.

وی ادامه داد : شهر سبزوار برای اجرای هرچه بهتر طرح پزشك خانواده به 14 منطقه سلامت تقسیم شده است كه هر منطقه یك مركز بهداشتی و درمانی دارد كه هریك از این مراكز به شبكه ملی سلامت (شمس) متصل هستند و از حضور پزشكان حاذق بهره می برند.

شگرف نخعی در ادامه به بیان برخی موفقیت های ستاد طرح پزشك خانواده سبزوار در استان اشاره كرد و گفت : سبزوار در میان شهرستان های استان خراسان از لحاظ درصد ورود اطلاعات به سامانه طرح پزشك خانواده رتبه اول را دارد.

رییس مركز بهداشت سبزوار افزود: در زمینه انتخاب پزشك خانواده توسط مردم نیز رتبه اول استان از آن سبزوار است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی سبزوار در ادامه از همكاری خوب مدیریت مخابرات شهرستان و استان جهت نصب و راه اندازی سامانه شمس در سبزوار قدردانی كرد و گفت : تجهیزات سخت افزاری سامانه شمس تهیه شده است.

وی در ادامه اعلام كرد: شهرستان سبزوار تمامی شرایط لازم برای اجرای طرح پزشك خانواده را فراهم كرده است اما شروع آن منوط به آمادگی همه شهرستان های خراسان رضوی است.

وی بیان كرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی حدود 55 آیتم را در نظر گرفته كه در صورت تكمیل شدن تمام این آیتم ها، طرح پزشك خانواده می تواند به اجرا در بیاید.

وی همچنین گفت : سامانه تلفنی 1590 و 1490 در جهت پاسخگویی به سووالات و پیگیری مشكلات مردم در خصوص طرح پزشك خانواده در نظر گرفته شده است.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار سبزوار نیز در این جلسه ، اجرای پزشك خانواده را طرحی در راستای خدمات رسانی بهتر به مردم در زمینه مسائل بهداشتی دانست.

رضا مدرسی پور گفت : در این طرح عموم مردم ایران از سرتاسر كشور امكان برخورداری رایگان ، ساده و آسان از خدمات بهداشتی و درمانی را به دست می آورند.

وی بیان كرد : تاكنون چندین جلسه جهت تسهیل اجرای طرح پزشك خانواده در سطح شهرستان سبزوار برگزار شده و در این شهر آمادگی های لازم برای اجرای صحیح این طرح فراهم آمده است.

وی كسب رتبه های بالای استان توسط شهرستان سبزوار در ثبت نام افراد و مشخص كردن پزشك خانواده آنان را نشان دهنده وجود انگیزه و تلاش نیروهای ستاد طرح پزشك خانواده دانست.

وی خاطرنشان كرد : پس از برگزاری هریك از این جلسات عمده ترین مسائل و چالش های پیش پای اجرای صحیح طرح پزشك خانواده به مركز استان گزارش می شود تا موانع موجود برطرف شوند.

در این جلسه همچنین نمایندگانی از جامعه پزشكی ، كمیته امداد ، خدمات بیمه و دیگر دستگاه های مرتبط با اجرای طرح پزشك خانواده حضور داشته و هر یك به بیان نقطه نظرات خاص خود پرداختند.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


2 نظر در صف تاييد است.