اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 9 آذر 1391 / کد مطلب: 4519 / نظرات: 0

با حضور مسوولان کشوری و استانی


نشست بررسی مسائل حوزه صنعت سبزوار برگزار شد


نشست بررسی مسائل حوزه صنعت سبزوار برگزار شد
    
 نشست بررسی مسائل حوزه صنعت و واحدهای شهرك های صنعتی شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن روز پنجشنبه با حضور معاون امور صنایع و اقتصادی و معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در سبزوار برگزار شد.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا، در این نشست كه نمایندگان مردم شهرستانهای مزبور در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران و شمار زیادی از كارآفرینان، تولیدكنندگان، صنعتگران و معدنكاران این شهرستان ها حضور داشتند، معاون استاندار و فرماندار وِیژه سبزوار گزارشی از وضیعیت جغرافیایی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و صنعتی این شهرستان ها ارایه كرد.

قاسم شعبانی عطار گفت: شهرستان سبزوار بعد از مشهد مقدس، بیشترین جمعیت و وسعت استان را دارد.

وی به وجود نیروی انسانی ماهر و تحصیلكرده در سبزوار اشاره كرد و افزود: این شهرستان بعد از مشهد مقدس با 12 مركز دانشگاهی و 28 هزار دانشجو به عنوان یك قطب دانشگاهی محسوب می شود.

وی توسعه صنعت و معدن و تجارت را در این شهرستان خواستار شد و گفت: هم اكنون بستر مناسبی برای توسعه صنعت در این شهرستان مهیا شده است.

شعبانی، سبزوار را از نظر جغرافیایی و راههای ارتباطی، مهم توصیف كرد و گفت: سالانه بیش از 15 میلیون زائر، مسافر و گردشگر از این شهرستان عبور می كنند.

فرماندار سبزوار به زیر ساخت های موجود این شهرستان اشاره كرد و افزود: این شهرستان در مسیر محورهای اصلی شرق و غرب و جنوب و شمال و راههای ترانزیتی كشور قرار دارد كه از اهمیت وِیژه ای برخوردار است.

او وجود راه آهن سراسری و فرودگاه بین المللی را از دیگر پتانسیل های شهرستان سبزوار نام برد و گفت: عبور خط 48 اینج گاز و احداث نیروگاه برق نیز از دیگر امكانات این شهرستان برای توسعه صنعت و معدن می باشد.

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم به ارتقای برخی بخش های حوزه انتخابیه خود به شهرستان اشاره كرد و گفت: امروز سبزوار بزرگ به شش شهرستان تقسیم شده كه هر كدام دارای امكانات و پتانسیل های فراوان هستند.

'محمد رضا محسنی ثانی' با بیان اینكه قابلیت های خوبی در این شهرستان ها وجود دارد، افزود: شاخص های زیرساختی این شهرستان هم اكنون از میانگین استانی جلوتر است.

وی داشتن بزرگراه، آزاد راه، فرودگاه بین المللی، راه آهن، داشتن مازاد برق، نزدیك بودن به خط 48 اینچ گاز را از امكانات موجود برای توسعه و پیشرفت شهرستان های حوزه انتخابیه خود نام برد.

او گفت: آب، زمین و دیگر امكانات لازم برای سرمایه گذاری در این شهرستان ها فراهم شده است.

دیگر نماینده مردم شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی هم گفت: باید برای تحقق شعار 'حمایت از تولید، كار و سرمایه ایرانی' در جامعه تلاش كنیم.

'رمضانعلی سبحانی فر' با ارایه گزارشی از وضعیت صنعت و معدن حوزه انتخابیه خود خواستار رفع مشكلات كارآفرینان و تولیدكنندگان شد.

عضو كمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی از مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت خواست از تولیدكنندگان و كارآفرینان حمایت شود.

وی گفت: ارتقای تولید ملی نیازمند رفع موانع و مشكلات واحدهای تولیدی و صنعتگران است.

سبحانی فر اظهار داشت: باید با حفظ شرایط موجود، اتمام كارهای نیمه تمام و ایجاد كارخانجات و صنایع به شعار امسال جامه عمل بپوشانیم.

وی سخت گیری غیرمتعارف بانك ها در ارائه تسهیلات و شفاف نبودن مقررات آنان، كمبود نقدینگی و سرمایه در گردش، نوسانات غیرمتعارف ارز و سخت گیری غیر متعارف برای مالیات و بیمه را از جمله مشكلات صنعتگران عنوان كرد.

وی اظهار داشت: بایستی برخورد قاطع با واردات كالاهای قاچاق انجام شود زیرا واردات میدان رقابت را از تولید كنندگان داخلی می گیرد.

نماینده مردم شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی به سیاست كلی نظام مبنی بر عدم وابستگی به نفت اشاره كرد و گفت: اگر بخواهیم به استقلال برسیم باید از پتانسیل های استان كه ظرفیت غنی دارد استفاده كنیم.

سبحانی فر با اشاره به وجود معادن سنگ آهك، مس، منگنز، فروكروم، كرومیت و وجود سه كارخانه سیمان در سبزوار اظهار داشت: دو كارخانه سیمان در این شهرستان در حال بهره برداری است و كارخانه سوم نیز در حال اجرا است كه امیدواریم با همكاری مسوولان تا پایان سال به بهره برداری برسد.

او افزود: باید كارخانجاتی در فرآوری سیمان داشته باشیم زیرا فقط با اكتشاف به جایی نمی رسیم و خام فروشی نیز برای كشور مضرات بسیار دارد.

عضو كمیسیون صنایع، معادن و تجارت مجلس شورای اسلامی، توزیع عادلانه منابع ملی و استفاده از تبصره های ماده سه و چهار اصل 44 در مناطق كمتر توسعه یافته را خواستار شد.

'سبحانی فر'، مهاجرت به شهرهای بزرگ از جمله تهران و خالی شدن روستاهای شهرستان سبزوار را از نتایج نبود صنعت و كار در این شهرستان دانست و گفت: برای رهایی از این مشكل باید با همكاری مسوولان تدابیر جدی اندیشیده شود.

'محسن صالحی نیا'، معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت هم گفت: مشكلات و درخواست های واحدهای تولیدی و صنعتگران را در كارگروه های مربوط مطرح نموده و راهكارهای لازم را پس از بررسی تصویب می كنیم.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.