اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 8 آذر 1391 / کد مطلب: 4500 / نظرات: 0


یادواره شهدای فرهنگی با عنوان'مشعل داران بصیرت ' در سبزوار برگزار شد


    
 یادواره 24 شهید فرهنگی با عنوان 'مشعل داران بصیرت ' امروز در تالار كاشفی سبزوار برگزار شد.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا ، معاون مدیركل و مدیر آموزش و پرورش سبزوار در این یادواره گفت : مهمترین اصلی كه شهدا بر آن تاكید داشته و ما بایستی به آن توجه كنیم، ولایت مداری است .

'قدرت اله راه چمنی ' با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بسیجی به ویژه شهدای دانش آموز و شهدای فرهنگی، افزود : در هشت سال دفاع مقدس بسیجیان با یاد و نام اباعبدالله الحسین (ع) و فاطمه زهرا (س) و به عشق اهل بیت در عملیات ها شركت می كردند.

وی به فرمایش امام راحل (ره) كه 'بسیج در امتداد عاشورا است ' اشاره كرد و گفت : بایستی با مطالعه زندگینامه شهدا و سووال از خانواده معظم شهدا و همرزمان آنان نسبت به شناخت بهتر شهدا، اقدام كنیم.

وی اظهارداشت : وفاداری به ولایت در بین بسیجیان و رزمندگان در دوران جنگ از جمله ویژگی های مهم آنان بود.

معاون مدیركل و مدیر آموزش و پرورش سبزوار خطاب به دانش آموزان گفت : امروز رسالت و مسوولیت ما بسیار سنگین است، در هشت سال دفاع همنوعان و همسنگران شما به پیام امام لبیك گفتند اما امروز جنگی به مراتب سخت تر از جنگ نظامی داریم.

راه چمنی با بیان اینكه امروز استكبار فكر و اعتقادات جوانان ما را هدف قرار داده، افزود : در جنگ تحمیلی با عراق، دشمن روبروی ما قرار داشت اما امروز اینگونه نیست و دشمن نامرئی خواهد شما جوانان را از ما بگیرد.

یكی از رزمندگان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس نیز در این آیین معنوی گفت : ماه محرم فرصت مغتنمی برای آفت زدایی از جنگ است.

'علیرضا دلبریان ' با اشاره به ضرورت كار فرهنگی در درست نشان دادن هشت سال جنگ تحمیلی، گفت : بركات دفاع مقدس باید برای نسل جدید بازگو شود .

وی به ذكر خاطرات و ویژگی های رفتاری از شهید برونسی و شهید صیاد شیرازی پرداخت و گفت : این شهدا یك شبه به این درجه و مقام نرسیدند.

وی همچنین با بیان خاطراتی از شهدا ، كرامات شهدا و رشادت ها و فداكاری های آنان، یاد شهدای سبزوار را گرامی داشت و گفت : بیشتر افراد تخریب از سبزوار بودند.

وی رزمندگان سبزواری را نیروهای كارآمد ، با نشاط و جدی در كار توصیف كرد و از نصب تصویر شهدای شهرستان سبزوار در بلوار و خیابان های اصلی این شهر قدر دانی كرد. 




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.