اخبار سبزوار پيام : سایر


اخبار » سایر / تاریخ خبر: 8 آذر 1391 / کد مطلب: 4496 / نظرات: 0

رییس پایگاه انتقال خون :


تعداد اهدا كنندگان خون سبزوار در عاشورای امسال 9 درصد افزایش داشت


    
رییس پایگاه انتقال خون سبزوار از افزایش 9 درصدی تعداد اهدا كنندگان خون در عاشورای امسال این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش سبزوارپیام ، دكتر 'پرستو جمیلی'روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت : در عاشورای امسال 121 نفر به پایگاه اهدای خون این شهرستان مراجعه كردندكه از این تعداد 95 نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی ادامه داد : 59 نفر از اهداكنندگان خون در روز عاشورا از اهداكنندگان مستمر پایگاه انتقال خون سبزوار بودند.

وی با بیان اینكه از 89 نفر از اهداكنندگان خون در روز عاشورا را مردان تشكیل داده اند، اظهار داشت: در شهرستان سبزوار گروه سنی 31 تا 35 سال، بیشترین گروه سنی اهدا كننده خون در عاشورای امسال بود.

رییس پایگاه انتقال خون سبزوار با قدر دانی از مردم كه در روز عاشورا به امر خداپسندانه اهدای خون اهتمام ورزیده اند، از مردم خواست برای مشاركت در امر خداپسندانه اهدای خون در انتظار مناسبت ها و یا حوادث نباشند.

دكتر جمیلی همچنین اظهار داشت : در هشت ماهه نخست امسال هفت هزار و 430 واحد خون توسط شهروندان سبزواری اهدا شد كه سه هزار و 956 واحد از اهداكنندگان مستمر این پایگاه بود.

وی با بیان اینكه با توجه به پیشرفت های پزشكی هنوز هیچ جایگزین مصنوعی برای خون ساخته نشده است، افزود : با توجه به محدود بودن مدت زمان نگهداری خون و فرآورده های خونی و نیاز همیشگی به خون و فرآورده های خونی باعث شده اهدا خون از جایگاه ویژه ای برخوردار باشد. 




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.