اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 7 آذر 1391 / کد مطلب: 4491 / نظرات: 1

به مناسبت 7 آذر روز نیروی دریایی


نیروی دریایی سکاندار کشتی امنیت مرزهای آبی کشور


نیروی دریایی سکاندار کشتی امنیت مرزهای آبی کشور
رئیس کمیته امنیت مجلس، با یادآوری اقتدار و توانمندی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حفاظت از مرز‌های آبی کشور، تصریح کرد: این توانمندی محصول رشادت‌ها و توانمندی متخصصان ایرانی در ساخت و تولید مجهز‌ترین و به‌روز‌ترین تسلیحات نظامی و پدافندی است.

به گزارش سبزوارپیام ، محمد‌رضا محسنی‌ثانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خانه ملت، با تاکید بر اینکه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در اوج اقتدار و توانمندی، سدی در برابر تهدیدات دشمنان ایجاد کرده است، گفت: با توجه به اینکه یک سوم مرزهای ایران آبی است، امنیت مرز‌های آبی کشور امری اساسی است.

نماینده مردم سبزوار، جغتای و جوین در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: نیروی دریایی ارتش هم اکنون با افزایش توانمندی خود در ساخت ناوشکن‌های رزمی و حضور موثر در عرصه حفاظت از مرزهای آبی کشور، به وظیفه خود که حفاظت و حراست از مرز‌های آبی کشور است، به خوبی عمل می‌کند.

محسنی‌ثانی، یادآور شد: نیروی دریایی ارتش با حمایت نیروی هوایی در عملیات مروارید با انهدام سکو‌های الوند و الامیه عراق ضربه بسیار سنگین را به رژیم بعثی وارد کرده و نیروی دریایی عراق را زمین‌گیر کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: توان دفاعی و اقتدار دریایی محصول رشادت‌ها و توانمندی متخصصان ایرانی در ساخت و تولید مجهز‌ترین و به‌روز‌ترین تسلیحات نظامی و پدافندی است.

نماینده مردم در مجلس نهم، رونمایی از فاز دوم سازه‌ اصلی ناو‌شکن سهندو سازه اصلی ناو موشک‌انداز سینا ۷ و مرحله دوم ساخت آن را دنباله توفیقات نظامی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی خواند و آن را در مسیر توسعه همه‌جانبه تسلیحاتی در کشور ارزیابی کرد.

رئیس کمیته امنیت مجلس، افزود: ماهیت تدافعی و پدافندی نیرو‌های نظامی ارتش از جمله نیروی دریایی ارتش، راه را بر اندیشه‌های تجاوز‌گرانه قدرت‌های بزرگ می‌بندد و بر این اساس حریم آبی کشور در گرو اقتدار نیروی دریایی ارتش است.

امروز ۷ آذر‌ماه، روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران (نداجا) به عنوان یکی از قوای چهار گانه ارتش است که مسئولیت حفاظت از آبهای جمهوری اسلامی ایران را دارد.
 




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.