اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 3 آذر 1391 / کد مطلب: 4380 / نظرات: 0

در هشتمین روز از ماه محرم /


همایش شیرخوارگان حسینی در سبزوار برگزار شد


همایش شیرخوارگان حسینی در سبزوار برگزار شد
    
 در هشتمین روز از ماه محرم همایش شیرخوارگان حسینی به یاد مظلومیت شش ماهه امام حسین (ع) و كوچكترین شهید كربلا در سبزوار و بخش های تابعه برگزار شد.

به گزارش به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا ، در این مراسم معنوی كه در مدرسه علمیه نرجس سبزوار برگزار شد صدها مادر سبزواری هم نوا با واقعه جاسوز شهادت طفل شیرخوار كربلا ، شیرخوارگان خود را به دست گرفته و در مظلومیت امام حسین (ع) و یارانش گریستند.

در این مراسم ، مادران كودكان شیرخوار به یاد حضرت علی اصغر (ع) لباس های سفید و سبز رنگ به همراه روسری و سربند با نام های ' سلام بر حسین شهید ' و 'یا زهرا ' بر بدن كودكان معصوم خود پوشیده بودند.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه نرجس سبزوار در حاشیه برگزاری این همایش در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت : مادران ما كه تربیت كننده فرزندان هستند باید از كودكی، فرزندان را با واقعه عاشورا و سیره اهل بیت (ع) آشنا كنند.

'فروغ هدایتی ' با بیان اینكه شهادت حضرت علی اصغر (ع) نقطه عطف واقعه كربلاست، اظهار داشت : این كودك معصوم آشكار كننده حق و باطل و رسواكننده جبهه باطل در واقعه تاریخی كربلا شد.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه نرجس سبزوار با اظهار اینكه امسال پنجمین سالی است كه همایش شیرخوارگان حسینی در این مدرسه برگزار می شود، افزود : ما امروز شاهد مراجعه بسیارمادرانی بودیم كه سال گذشته در همایش شركت كرده و حاجت روا شدند.

'فروغ هدایتی ' همچنین با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و كشته شدن بسیاری از زنان و كودكان بی گناه در این جنگ نابرابر گفت : برگزاری این همایش همدردی با كودكان غزه نیز هست.

در این مراسم روحانی ، 350 دست لباس به كودكان شركت كننده اهدا شد .

سخنرانی و روضه خوانی در مظلومیت حضرت علی اصغر (ع) ، قرائت دعا و مداحی از جمله برنامه های این همایش بود .

همایش شیرخوارگان حسینی در مكان های مختلف در سبزوار از جمله در مساجد ، حسینیه ها و منازل مردم این شهرستان با اهدای لباس برگزار شد. 




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.