اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 3 آذر 1391 / کد مطلب: 4377 / نظرات: 0

امام جمعه سبزوار :


به فلسفه کلی نهضت عاشورا توجه شود


به فلسفه کلی نهضت عاشورا توجه شود  امام جمعه سبزوار با توجه به شرایط حساس جهانی و اقدامات كشورهای استكباری علیه جوامع اسلامی و وجود دو اصل مهم 'تولّی' و 'تبری' در دین اسلام گفت : امروز سردادن شعار مرگ بر آمریكا و مرگ بر اسرائیل همان گفتن مرگ بر یزید است. 
به گزارش سبزوار پیام به نقل ایرنا ، حجت الاسلام ابراهیمی در خطبه های نماز جمعه این هفته سبزوار افزود : دشمن تا كنون بسیار سعی كرده كه جلوی عزاداری ایام محرم را بگیرد ، اما دركل موفق نشده و همیشه بیرق عزای امام حسین(ع) كه به معنای بیزاری جستن و ایستادگی در مقابل ظلم می باشد برافراشته بوده و از این به بعد نیز برافراشته خواهد بود.

وی سپس به توصیه های اكید حضرت امام خمینی (ره) در به پا داشتن صحیح سوگواری های ایام محرم تاكید كرد.

حجت الاسلام ابراهیمی در همین راستا توضیح داد : باید در عزاداری های محرم به جنبه سیاسی قیام امام حسین (ع) توجه شود ، همچنین فلسفه كلی نهضت عاشورا نیز مورد توجه قرار گیرد و به طور كل باید به این اندیشید كه معنای جمله 'كل یوم عاشورا و كل ارض كربلا' یعنی چه و چه پیامی برای ما دارد؟

وی سپس خواستار آن شد كه طبق سفارش های امام راحل آیین عزاداری محرم و صفر به همان شكل سنتی زنده نگه داشته شده و مورد تحریف قرار نگیرد و البته اگر روش های خوب جدیدی در عزاداری ها ایجاد شد ، از آنها نیز استقبال كنیم اما مراقب باشیم كه در سنت عزاداری امام حسین(ع) تحریف صورت نگیرد.

خطیب جمعه سبزوار در بخش دیگری از سخنان خود به مناسبت هفته اول آذر ، ایام شكل گیری بسیج مستضعفین به بخشی از فواید شكل گیری بسیج اشاره كرد و گفت : هر چند بسیج به صورت رسمی از پنجم آذر 58 تشكیل شد ، امام خمینی (ره) بذر آن را از چندین سال قبل از حدود سال 42 و شروع اولین جرقه های انقلاب اسلامی ایران پاشیده بود.

وی همچنین گفت : تشكیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز یكی از ثمرات ارزشمندی است كه از دل بسیج مستضعفین بیرون آمد و منشأ خدمات ارزنده ای در كشور شد.

رییس شورای فرهنگ عمومی سبزوار اظهار داشت : همه موفقیت هایی كه بسیج و به طور كلی انقلاب اسلامی توانست در دوران بعد از سرنگونی رژیم طاغوت ، در ایران به دست آورد در گرو پیروی از رهبری و امام ، داشتن مكتب قدرتمند دینی و حفظ وحدت بود.

وی بیان كرد : امروز هم اگر می خواهیم استقلال حقیقی را به دست آوریم ، باید سعی كنیم تمام اشكال نفوذ آمریكا و هم پیمانانش در جامعه اسلامی اعم از نفوذ اقتصادی ، سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی را از بین ببریم و برای حفظ نظام اسلامی همت گماریم.

وی همچنین به مناسبت هفتم آذر كه روز غلبه و حاكمیت سفیدپوشان مومن و جان بركفان نیروی دریایی بر دشمن متجاوز بعثی درایام جنگ تحمیلی بود ، اشاره كرد.

او گفت : می توان از این عملیات كه در سال 59 اتفاق افتاد به عنوان بزرگترین جنگ دریایی خلیج فارس یاد كرد و نیروهای دریایی جمهوری اسلامی ایران از طریق آن قدرت نظامی خود را به رخ صدام كشیدند و دشمن بعثی تا پایان دوران جنگ ، كمتر جرأت كرد از طریق دریایی به تجاوز علیه ایران اسلامی بپردازد.

امام جمعه سبزوار همچنین در بخش دیگری از خطبه های این هفته به مدارا كه یكی از صفات حضرت حق تعالی است اشاره كرد.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.