اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 3 آذر 1391 / کد مطلب: 4376 / نظرات: 0

امام جمعه داورزن :


عاشورا،خورشید آسمان زندگی و هدایت بشریت است


عاشوراخورشید آسمان زندگی و هدایت بشریت است  امام جمعه شهرستان داورزن، عاشورا را خورشید آسمان زندگی و هدایت بشریت عنوان كرد و گفت :عاشورا در كتاب كهن تاریخ تنها یك نام نیست ، بلكه خورشید است كه در آسمان بشریت می تابد و زندگی را برای همه آفریده های خدا به ارمغان می آورد. 
  
به گزارش سبزوار پیام به نقل از ایرنا،حجت الاسلام محمود مداحی در خطبه های نماز جمعه این هفته داورزن افزود: عاشورای حسینی حادثه ای نیست كه غبار فراموشی بگیرد و یادش از دلها برود ،موجی نیست كه در نشیب آید و كفی از آن بر روی آب بماند.

وی افزود: عاشورا آتشی نیست كه با جرقه ای روشن و با نسیمی خاموش شود، برقی نیست كه در آسمان طوفانی بجهد و بی درنگ خاموش گردد، عاشورا پاد زهری است كه همیشه در رگهای اجتماع جریان دارد.

خطیب جمعه داورزن با بیان اینكه عاشورا ، روز پر دردی است ،اظهار داشت : هر حادثه ای با اندك زمانی ،فراز و نشیب و جزر و مد روزگار یاد و خاطره آن را به بوته فراموشی می سپارد ،ولی حركت مقدس امام حسین (ع) و انقلاب خونبار عاشورا از رویدادهای جاوید و ماندگار اجتماع بشری است.

وی هچنین گفت:امر به معروف و نهی از منكر، برترین و بالاترین كار نیك و خیر است كه تمام كارهای خوب و حتی جهاد و مبارزه در راه خدا در برابر امر به معروف و نهی از منكر قابل مقایسه نیست.

وی قیام و حماسه حسینی را دلیلی برای بپا داشتن امر به معروف و نهی از منكرعنوان كرد و گفت: امام حسین (ع) فرمود:می خواهم امر به معروف و نهی از منكر كنم و به روش جدم پیامبر(ص) و پدرم علی (ع) عمل نمایم.

وی گفت:در مجموع امر و نهی یك نظارت و دقت سالم دینی بر تمامی شئونات اقتصادی ، فكری ، سیاسی ،اخلاقی ، دفاعی و غیره است و پیشتوانه عظیم برای همه خوبی ها و از بین برنده زشتی هاست و مایه دلگرمی مومنان و شكست منافقان و دشمنان است.

حجت الاسلام مداحی همچنین به پنجم آذر روز تشكیل بیسج مستضعفان به فرمان معمار كبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) در سال 58 اشاره كرد و گفت: بسیج درخت شكوفا و پرثمر و بسیج شجره طیبه است.

وی افزود:بسیج مدرسه عشق به خدا، بسیج سپاه عاشورا ،بسیج كانون گرم دیانت ، سربازی جان بركف برای ولایت، بسیج كانون رشادت ،فتوت، شرافت، عزت، قدرت، معنویت،صمیمیت، شهادت، مردانگی، جانبازی، آزادگی ،ایثار ،ایمان، جهاد با دشمن جهاد با نفس اماره، ضامن پیروزی و بهروزی است.

وی گفت: بسیج یعنی جبهه مقدم مبارزه با فتنه داخلی، بسیج جبهه مقدم مبارزه با سه ضلع شیطان كفر و شرك و نفاق است ،بسیج لشكر مخلص خدا، بسیج معراج اندیشه پاك و بسیح سرمایه عظیم اجتماعی با 35 سال تجربه است .

امام جمعه داورزن گفت :بسیجی یعنی بصیر ،فهیم، موقیعت شناسی، مكان شناس ، بسیج درد اسلام و مردم را دارد.

وی هفتم آذر روز نیروی دریایی را هم گرامی داشت و گفت: حافظان جغرافیایی دریایی جمهوری اسلامی ایران اعم از ارتش و سپاه در كنار هم از انقلاب اسلامی دفاع می كنند .

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.