اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 1 آذر 1391 / کد مطلب: 4353 / نظرات: 0

یك كارشناس در تبلیغات اسلامی :


بیش از 270نفر مداح در سبزوار تشكیل پرونده دادند


    
 كارشناس تشكل های دینی اداره تبلیغات اسلامی سبزوار گفت :بیش از 270 نفر مداح مرد و زن شناسایی و در كانون مداحان و شاعران مذهبی این شهرستان تشكیل پرونده داده اند .

به گزارش سبزوارپیام ، 'مهدی برغمدی ' روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود :مداحان بایستی برای فعالیت در ماههای محرم و صفر كارت، موقت مداحی ویژه داشته باشند.

وی افزود: برای كسانی كه از شهرهای دیگر به سبزوار می آیند و می خواهند مداحی كنند نیز پس از موفقیت در آزمون شفاهی كارت صادر می شود و از فعالیت مداحانی كه فاقد كارت باشند ممانعت به عمل می آید.

كارشناس تشكل های دینی اداره تبلیغات اسلامی سبزوار با اشاره به فعالیت های این اداره برای شناسایی و ساماندهی مداحان گفت : سه سال است كه كانون مداحان و شاعران مذهبی سبزوار تشكیل شده است .

وی فقدان اطلاعات كافی و نداشتن منابع موثق برای مداحی را از آسیب های حال حاضر مداحی دانست و گفت : برای رفع این مشكل دو مركز آموزش مداحی در شهر سبزوار فعال است .

برغمدی، به برگزاری نشست ها ،كلاس ها و كارگاه های آموزشی برای مداحان اشاره كرد و گفت : در این كلاس ها منابع جامع و موثق به آنان معرفی شده است .

وی با اشاره به ضرورت تشریح و تبیین فلسفه قیام عاشورا و هدف امام حسین (ع) و یارانش از قیام در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان گفت : همین آگاهی و بصیرت موجب از بین رفتن آسیب ها می شود.

كارشناس تشكل های دینی اداره تبلیغات اسلامی سبزوار همچنین از اعزام 220 مبلغ و مبلغه دینی به این شهرستان خبر داد و گفت : روحانیون اعزامی تا عصر روز یازدهم محرم در مناطق حضور دارند.

وی برگزاری جلسات سخنرانی با موضوعات مسائل روز جامعه و مرتبط با روستاها ، تشریح فلسفه قیام عاشورا و تطبیق آن با شرایط امروز جامعه و طرح مباحثی با موضوعات اخلاقی ، مقابله با جنگ نرم ،پیشگیری از آسیب های اجتماعی و غیره را از برنامه های روحانیون اعزامی برشمرد.

280 هیات مذهبی در شهرستان سبزوار فعال است كه از این تعداد 120 هیات در شهر سبزوار فعالیت می كنند. 




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.