اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 1 آذر 1391 / کد مطلب: 4351 / نظرات: 0

برای سفر به عتبات عالیات حتماً از طریق دفاتر قانونی اقدام شود/


کلاته بر فعالیت كاروان های غیر مجاز عتبات عالیات هشدار داد


کلاته بر فعالیت كاروان های غیر مجاز عتبات عالیات هشدار داد  نماینده حج و زیارت و معاون فرماندار سبزوار نسبت به فعالیت كاروان های غیرمجاز سفر به اماكن متبركه در شهر و روستاهای این شهرستان هشدار داد. 
   
 به گزارش ایرنا،محمد كلاته روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینكه چند روز پیش یكی از دفاتر غیرمجاز به شكلی نامناسب اقدام به اعزام یك كاروان به عتبات عالیات كرده بود، گفت : به دلیل ارایه خدمات نامطلوب چندین مورد شكایت از جانب مسافرین دریافت شد.

وی افزود : شیوه فعالیت دفاتر غیرمجاز اعزام مسافر به این شكل است كه برخی از آنها بدون داشتن پایگاهی مشخص به صورت حضوری با افراد به ویژه در روستاها ارتباط برقرار كرده و با اعلام مبالغی بسیار اندك برای سفرهای زیارتی ، از آنان ثبت نام به عمل می آورند.

وی افزود : هرچند این دفاتر غیر مجاز در مرحله اول مبالغی كمتر از دفاتر قانونی از زائران دریافت می كنند، اما در مراحل بعدی مبالغ متفرقه ای دریافت می كنند كه در نهایت زائران متوجه می شوند هزینه ای تقریباً برابر با هزینه دفاتر قانونی پرداخت كرده اند.

وی مشكل اصلی كاروان های غیرمجاز اعزام زائر به عبتات عالیات و دیگر اماكن متبركه را ارائه خدمات بسیار ضعیف بهداشتی ، خوابگاهی ، حمل و نقل و تغذیه ای اعلام كرد.

كلاته افزود : دفاتر غیرمجاز حتی امنیت مسافران را نیز تأمین نكرده و فُرم های بیمه همه یا برخی از مسافرین را تكمیل نمی كنند تا خدای ناكرده در صورت بروز هر نوع حادثه احتمالی ، حداقل زائران و خانواده های آنان مشمول خدمات بیمه شوند.

نماینده حج و زیارت در سبزوار در عین حال با ابراز خرسندی گفت : خوشبختانه در شهرستان سبزوار دفاتر مجاز اعزام مسافر به عتبات عالیات و دیگر اماكن مذهبی به فراوانی وجود دارد كه هم به لحاظ امنیتی و هم به لحاظ بهداشتی و رفاهی شرایط استانداردی برای زائران فراهم می آورند.

كلاته در پایان خواستار آن شد كه مردم شهر و روستاهای سبزوار هرگز فریب قیمت های به ظاهر ارزان تر دفاتر غیرمجاز را نخورند و برای سفر به عتبات عالیات حتماً از طریق دفاتر قانونی ثبت نام و اقدام كنند.
 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.