اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 30 آبان 1391 / کد مطلب: 4344 / نظرات: 0

طرح‌هاي نيمه تمام در اولويت قرار گيرد/


شهرداران باید با فرماندار هماهنگی کامل داشته باشند


شهرداران باید با فرماندار هماهنگی کامل داشته باشند دير کل دفتر امور شهري استانداري خراسان رضوي بر توجه شهرداران به معماری ایرانی- اسلامی و پرهیز از نمادهای غربی در شهرسازی تاکید کرد.

 سيدمجتبي علوي مقدم در جمع شهرداران سبزوار و شهرهای تابعه و اعضای شورای اسلامی شهر گفت: براي حل مشکل درآمد پايدار شهرداري‌ها بزودی کميته درآمدپايدار در استانداري با همکاري اين دفتر و دفتر فني تشکیل می شود و مشکلات مربوطه با راه اندازي اين کميته مرتفع خواهد شد.

وی بر شناسایی نقاط قوت و پتانسيل شهرها با هم‌فکري و با استفاده از بخش خصوصي تاکید کرد و اظهار داشت: باید این نقاط قوت به بالفعل تبدیل شود چراکه درآمدهاي حاصل از ساخت و ساز غيرمجاز، فروش زمين از درآمدهاي ناپايدار شهرداری ها محسوب می شود و نمی توان در برنامه های بلند مدت بر آن تکیه کرد.

وی با بیان اینکه شهرداران حق واگذاري زمين به هيچ نهادي حتي دولتي را به‌صورت رايگان ندارند، افزود: شهرداري قرار نيست از حق مردم زمين دهد و اين دستگاه‌ها بايد به مسکن و شهرسازي مراجعه کنند.

 علوي همچنين در رابطه با مشکل بافت فرسوده و معضل حاشيه نشيني با تاکيد بر اينکه اينگونه موارد در حيطه کاري اين دفتر نيست، گفت: مهاجرت و حاشيه نشيني اجتناب ناپذير است که بايد مديريت شود.

 وي به تشکيل ستاد توانمندسازي سکونت‌گاه‌هاي غيررسمي در استانداري در اين خصوص اشاره و  توصيه کرد: از ايده‌هاي مشهد مقدس براي بازسازي بافت فرسوده اطراف حرم مطهر استفاده کرده و ايده ها را بومي کنيد.

 وي يکي ديگر از توصيه هاي خود را به شهرداران، پرهيز از تعريف طرح‌هاي جديد عنوان و اضافه کرد: با توجه به محدوديت منابع بايد اتمام طرح‌هاي نيمه تمام در اولويت قرار گيرد.

 مدير کل دفتر امور شهري استانداري خراسان رضوي در ادامه بر عدم دخالت شوراي شهر در عزل و نصب هاي شهرداري تاکيد و خاطرنشان کرد: اين مشکل معمولا در بيشتر شهرها مطرح بوده که خوشبختانه در سبزوار شاهد چنين چيزي نيستيم.

وي در ادامه بر ایجاد اتاق فکر و استفاده از نظر کارشناسان، حذف تشریفات وتجملات، تسریع در تکریم ارباب رجوع، رعايت عدالت و انصاف با مردم ، هماهنگي کامل با نماينده عالي دولت در شهرها براي تمام موارد، رعايت حقوق عامه، ارتباط صحيح با ساير ارگان‌ها و دستگاه‌هاي خدماتي، خريد توليدات داخلی و... توسط شهرداران تاکيد کرد.

وي يکي از ملاک‌هاي ارزيابي از شهرداران را استفاده از نظر فرماندار هر شهر و همچنين رعايت قوانين در طرح‌هاي شهري براي جانبازان و معلولان دانست.

معاون استاندار و فرماندار سبزوار نیز در این جلسه از ارزيابي هاي استان در زمينه هاي مختلف اعتبارات عمراني، تسهيلات تکليفي و... انتقاد کرد و گفت: يکي از مشکلات شهرداري‌ها پايين بودن درآمد و عدم درآمد مناسب براي ارائه خدمات است که در این زمینه شهرداري‌ها نه تنها براي طرح‌هاي عمراني با مشکل مواجه اند، براي پرداخت هزينه هاي جاري خود نيز دچار مشکل مي‌شوند.

قاسم شعباني عطار با اشاره به اينکه اعتبارات عمراني هنوز اختصاص نيافته، در خواست خود را در اولويت قراردادن شهرداري‌ها در اختصاص اين اعتبارات بيان کرد.

 وي سپس يکي ديگر ازمشکلات را انتظار دستگاه‌هاي خدمات رسان براي حفاري و لوله گذاري را با حداقل مبالغ از شهرداري‌ها عنوان کرد و حاشيه نشيني و بافت فرسوده و عدم درآمد پايدار و ثابت شهرداري‌ها را از دیگر معضلات شهری سبزوار برشمرد.

 معاون استاندار و فرماندار سبزوار يکي از دغدغه هاي مديريت اين شهرستان را ورودي شهر و مبلمان شهري ذکر کرد و گفت: خوشبختانه در سال‌هاي اخير اين شهرستان بهترين جايگاه را در ستاد تسهيلات نوروزي و تابستاني به جهت ارائه خدمات خوب کسب کرده است.

 منبع :سایت شهرداری سبزوار





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.