اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 30 آبان 1391 / کد مطلب: 4341 / نظرات: 0

معاون فرماندار سبزوار:


باید برای وضعیت نامطلوب ترافیك شهری ، پیش از وقوع یك بحران فكری كرد


باید برای وضعیت نامطلوب ترافیك شهری  پیش از وقوع یك بحران فكری كرد  معاون امور برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری سبزوار گفت: باید برای وضعیت نامطلوب ترافیك شهری ، پیش از وقوع یك بحران فكری اساسی كرد. 
   
 به گزارش سبزوار پیام به نقل از ایرنا ، محمدكلاته  در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران سبزوار افزود : بعضی از خیابان های سبزوار در محدوده مركزی شهر به دلیل شلوغی بیش از حد و كم بودن وسعت خیابان ها ، هم اكنون در حالت معمولی نیز وضعیت بحرانی دارند و رفت و آمد در آنها با مشكل مواجه است .

وی افزود: این وضعیت در صورت بروز یك بحران، تشدید خواهد شد و فعالیت های كمیته بحران را با مواجه رو برو خواهد كرد.

وی با بیان اینكه بهترین كار همیشه جلوگیری از بروز بحران است ،اظهار داشت :باید در زمان هایی پیش از وقوع بحران در دو زمینه مقاوم سازی ساختمان ها و بهبود اوضاع ترافیك شهری اقدامات زیرساختی لازم را انجام دهیم تا هنگام بروز بحران های احتمالی به مشكلات حل نشدنی برخورد نكنیم.

كلاته به عنوان مثال توجه مسوولان شهرسازی به طرح تفضیلی شهر را خواستار شد و گفت : نباید در كوچه هایی با عرض بسیار كم ، اقدام به احداث ساختمان هایی چند طبقه كرد كه در صورت بروز یك زلزله یا آتش سوزی حتی اتومبیل های آتش نشانی یا سایر تیم های امداد و نجات به دلیل تنگی راهها نتوانند خود را به محل حادثه برسانند.

وی بیان كرد : اگر قبل از وقوع یك حادثه ، آمادگی های لازم را در خود فراهم آوریم ، آن حادثه با خسارات كمتری همراه خواهد بود.

معاون فرماندار سبزوار همچنین به معضل آب گرفتگی معابر سبزوار در زمان بروز اندك بارندگی هایی نیز اشاره كرد و گفت : برای جلوگیری از وقوع آب گرفتگی معابر شهری و نیز آب افتادن در منازل مسكونی مردم كه تقریباً این مشكل همه ساله برای تعدادی از همشهریان در فصل بارندگی به وقوع می پیوندد ، باید كار احداث سیل بند سبزوار با سرعت و جدیت پیگیری شود.

این مسوول افزود : احداث سیل بند در شمال شهر سبزوار مدتی قبل در ستادمدیریت بحران استان مصوب شده است ، اما متأسفانه روند اجرای آن كند است.

كلاته در ادامه به برگزاری مانور زلزله در روز هشتم آذرماه آینده در سبزوار اشاره كرد و گفت : از آنجایی كه انجام مانورها مستلزم وقت و هزینه زیادی است ، باید طوری انجام شوند كه برون داد مناسبی نیز به همراه داشته باشند.

وی بیان كرد : آموزش مهارت های لازم ، شناسایی نقاط قوت و ضعف باید از جمله نتایجی باشد كه در پایان برگزاری مانورها به آن دست می یابیم.
 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.