اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 30 آبان 1391 / کد مطلب: 4337 / نظرات: 0


امام جمعه ششتمد: بسیج برگرفته از مکتب کربلاست


حسین پور/امام جمعه ششتمد در جلسه ستاد بزرگداشت هفته بسیج ششتمد گفت: امام راحل«ره»که دارای یک شخصیت برجسته بود بسیاری از تفکرات و برنامه های ایشان بی نظیر است.
 حجه الاسلام و المسلیمن ثباتی مقدم افزود: انقلاب اسلامی ایران که یکی از دستاوردهای امام عزیزمان بود نیز انقلابی بی نظیر است.
وی ادامه داد: در هر جای کره خاکی که دنبال بگردید انقلابی همانند انقلاب اسلامی نخواهید دید چرا که تمامی انقلاب ها برگرفته از بلوک شرق یا غرب بوده و انقلاب اسلامی ما برگرفته از این تفکرات نبوده و حتی به مخالفت با این تفکرات برخواسته است.
امام جمعه ششتمد گفت: بی جهت نیست که لقب معمار کبیر انقلاب اسلامی به حضرت امام خمینی«ره» داده شد و معمار در لفظ عامه مردم به کسی گفته می شود که یک بنائی را از پایه بسازد و تمامی ملاحظات لازم را برای یک ساختمان در نظر بگیرد و حضرت امام «ره» بنای انقلاب اسلامی را از پایه ساخته و تمامی ملاحظات مورد نیاز این بنای عظیم را در نظر گرفته است.
وی اظهار داشت: ایجاد نهاد مقدس بسیج یکی از این برنامه هاست که امام با دستور خود این شجره طیبه را بوجود آورد.
ثباتی مقدم افزود: خوشبختانه بسیج که برگرفته از مکتب کربلاست نیز توانسته وظایف خود را در عرصه های مختلف به نحو احسن انجام دهد.
امام جمعه ششتمد تصریح کرد: وقتی شهید فهیمده ها را می بینید خواهید فهمید که از قاسم بن الحسن الگو گرفته اند، وفتی بسیجیان و شهدای سالخورده را ملاحظه می کنید به این واقعیت پی خواهید برد که الگوی آنان حبیب بن مظاهر بوده است.
ایشان ادامه داد: در مکتب کربلا برای هر صنفی و هر طیفی نمونه الگو وجود دارد الگو وفاداری همچون حضرت عباس(ع)، الگو عاقبت بخیری همچون حربن ریاحی ، الگو مقاومت همچون حضرت زینب(س) و ما نمونه این الگو ها را در بسیج مشاهده می کنیم.
ثباتی مقدم افزود: بسیج محدودیت سنی ندارد و از فهمیده ها تا سالخوردگان در این مکتب حضور دارند ، بسیج شرط سواد ندارد و از بی سواد ترین افراد و تا دکتر و مهندس ها در این مدرسه حضور دارند.
امام جمعه ششتمد اضافه کرد: کلمه بسیج به افراد ارزش افزوده می دهد و ما می گوئیم وزیر بسیجی ، پزشک بسیجی ، مدیر بسیجی و با این کلمه برای افراد ارزش بیشتری قائل می شویم.
ثباتی مقدم اظهارداشت: این فکر امام فقط صرفاً برای اول انقلاب نبوده ودرست نیست هم بگوئیم که بسیج برای اول انقلاب و دفاع مقدس بود و باید بدانیم تا زمانی که استعمار و خوی استعمارگری هست بایستی بسیج و تفکر بسیجی باشد.
وی ادامه داد: البته این تفکر که جنگ هم تمام شده غلط است و جنگ امروز به مراتب سخت تر از جنگ مستقیم در دوران دفاع مقدس است .
امام جمعه ششتمد گفت: از مسئولین ستاد بزرگداشت هفته بسیج می خواهیم که برنامه ها به دو مانور و همایش ختم نشود و باید تفکر بسیجی را ترویج و نهادینه کنیم و هفته بسیج ادامه عاشورا و هفته ادامه این تفکرمی باشد.

فرمانده حوزه بسیج باقرالعلوم(ع) ششتمد نیز در این جلسه گفت: افتتاح 5 پایگاه بسیج ، برگزاری مسابقات ورزشی ، کوه پیمائی خانوادگی بسیجیان در ارتفاعات ششتمد و روستاهای برازق و پادر ، عطرافشانی مزار شهداء ، شرکت در نماز جمعه و برگزاری جلسات بصیرت افزائی از مهمترین برنامه های هفته بسیج در ششتمد می باشد.
سروان پاسدار احمدناصری موحد افزود: تلاش خواهیم نمود تا برنامه ها علاوه بر کمیت دارای کیفیت مناسب باشد تا با بصیرت افزائی بسیجیان عزیز همراه شود.






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.