اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 29 آبان 1391 / کد مطلب: 4334 / نظرات: 0


تأسیس كتابخانه مركزی در سبزوار به شدت احساس می شود


    
 مسوول اداره كتابخانه های عمومی سبزوار گفت :تاسیس كتابخانه مركزی در این شهرستان به شدت احساس می شود.

به گزارش روز دو شنبه روابط عمومی شهرداری سبزوار، زیبا باغانی در جریان بازدید شهردار و مسوولان فرهنگی از كتابخانه های عمومی سبزوار، افزود: سبزوار با برخورداری از 18 كتابخانه عمومی در جایگاه دوم استان خراسان رضوی و پس از مشهد قرار دارد.

وی تعداد اعضای فعال كتابخانه های عمومی شهرستان را 13 هزار نفر عنوان كرد و افزود : قدیمی ترین كتابخانه عمومی سبزوار ، كتابخانه شریعتی است كه در سال 1332 تأسیس شده و تا به امروز به فعالیت خود ادامه می دهد.

وی با بیان اینكه در حال حاضر نیاز به تأسیس كتابخانه مركزی در سبزوار به شدت احساس می شود، افزود: درخواست تأسیس این كتابخانه با وسعت مناسب مدتی قبل از نهاد كتابخانه های عمومی شهرستان به فرمانداری ارایه شده است .

وی ادامه داد: این درخواست از فرمانداری به استانداری ارسال شده كه هم اكنون تنها مشكلی كه باعث شده هنوز كار احداث كتابخانه مركزی سبزوار به سرانجام نرسد ، بحث كمبود بودجه است.

مسوول كتابخانه ناوی سبزوار نیز گفت: عملیات احداث این كتابخانه در سال 1376 توسط خیر مرحوم سرهنگ فرامرز ناوی در قطعه زمینی به مساحت 2500 متر مربع با زیر بنای 1400 متر شروع شد.

زهرا ناوی افزود: این پروژه در سال 1377 به پایان رسیده و با 10 هزار جلد كتاب اهدایی از طرف ایشان عملاً این كتابخانه فعالیت خود را آغاز كرد و هم اكنون به صورت مشاركتی با شهرداری سبزوار اداره می شود.

وی ادامه داد: هم اكنون این كتابخانه دارای 30 هزار جلد كتاب در موضوعات مختلف است كه 636 جلد آن لاتین، 1700جلد آن كتاب كودك ، 28 جلد كتاب خطی و 82 جلد كتاب چاپ سنگی است.

وی تعداد اعضای این كتابخانه را بیش از 28 هزار نفر اعلام كرد و گفت از این تعداد 4155 نفر عضو فعال و دارای كارت عضویت معتبر هستند كه از این حیث بیشترین اعضا را در میان كتابخانه های سطح شهرستان دارا می باشد.

بر پایه این گزارش: شهردار سبزوار نیز در حین بازدید از كتابخانه های سطح شهر از نزدیك با برخی مشكلات آنها آشنا و قول رفع آن داد. 




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.