اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 29 آبان 1391 / کد مطلب: 4332 / نظرات: 0

مدیر كمیته امداد امام خمینی (ره) خوشاب:


بایستی فرهنگ پرداخت زكات در جامعه احیا و نهادینه شود



خوشاب- مدیر كمیته امداد امام خمینی (ره) خوشاب گفت: بایستی با اطلاع رسانی در اهمیت پرداخت زكات و اجرای برنامه های تشویقی این فریضه الهی احیا و نهادینه شود.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا ، ابراهیم كسكنی ' روز دوشنبه در همایش ' زكات و تجلیل از خیران 'كه با حضور مسوولان ، اعضای شورا ، دهیاران و مالكین این شهرستان برگزار شد، افزود : برای نهادینه كردن فرهنگ پرداخت زكات در بین مردم ، علاوه بر مبالغ جمع آوری شده از هر روستا 20 درصد هم تشویقی از محل اعتبارات این نهاد پرداخت می شود تا صرف كمك به محرومان و عمران و آبادی آن روستا شود.

وی بیان كرد : از تیرماه امسال (زمان استقرار كمیته امداد امام خمینی (ره) خوشاب ) تاكنون مردم این شهرستان مبلغ 250 میلیون ریال زكات به این نهاد پرداخت كردند.

وی اطلاع رسانی رسانه ها را در ترویج و تبلیغ فرهنگ زكات بسیار مفید و موثر اعلام كرد و افزود: تحقق این امر مهم در تبلیغ و ارایه برنامه ریزی و سیاست گذاری ها بسیار مفید خواهد بود .

امام جمعه خوشاب نیز در این همایش گفت : اگر در حوزه زكات درست كار شود می توان اقدامات عمرانی قابل توجهی در روستاها انجام داد.

حجت الاسلام 'محمد صاحبی ' بر اهمیت پرداخت زكات در اسلام اشاره كرد و افزود: اهمیت زكات در كنار اهمیت نماز است و در روایات و احادیث فراوانی آمده است كه مقبولیت نماز به پرداخت زكات می باشد.

وی با اظهار اینكه نباید به میزان زكات پرداختی فعلی اكتفا شود، گفت: بایستی با انجام برنامه های تشویقی مردم به سمت اجرای این واجب الهی بیش از پیش سوق داده شوند.

در پایان این همایش هفت حامی سرپرستی 11 یتیم را بر عهده گرفتند و مبلغ 50 میلیون ریال زكات جمع آوری شد. 




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.