اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 26 آبان 1391 / کد مطلب: 4307 / نظرات: 0

عضو شورای اسلامی سبزوار:


از مشكلات ورزشكاران سبزواری نداشتن پزشك و مشاور ورزشی است



عضو شورای اسلامی شهر سبزوار گفت : یكی از مشكلات پیش روی جامعه ورزشی این شهرستان نداشتن پزشك و مشاور ورزشی است .
 
به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا 'عبدالحسین كارگری امروز در نشست ' راهكارهای پیشگیری اولیه از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر در محیط های ورزشی' در سبزوار، افزود : شورای اسلامی شهر سبزوار آمادگی دارد بخشی از هزینه های مربوط را پرداخته و حمایت و همكاری لازم را با ورزشكاران داشته باشد.

وی با اشاره به ضرورت برگزاری نشست های اینچنینی برای آگاهی بخشیدن به جوانان گفت : روزبروز شاهد گرایش بیشتر نوجوانان و جوانان به سوی موادمخدر هستیم كه بایستی همه برای فرهنگ سازی در این زمینه اقدام كنیم.

وی افزود : دشمن با صرف هزینه های زیاد برای از بین بردن نیروهای خلاق و با استعداد ایران ، 760 شبكه تلویزیونی فارسی را فعال كرده است و لذا ما باید شبكه ای اختصاصی در صدا و سیما داشته باشیم و جوانان را آگاه كنیم.

سرپرست اداره ورزش و جوانان سبزوار نیز گفت : بایستی برای پیشگیری از مصرف مواد مخدر در جامعه و بویژه برای ورزشكاران برنامه ریزی و فرهنگ سازی كنیم.

مجید نصرالله زاده ' افزود : در این راستا 'دوپینگ ها' یكی از مسائل پیش روی ورزشكاران است كه آگاهی مربیان و ورزشكاران را می طلبد.

وی هدف از برگزاری این نشست را آشنایی و آگاهی مربیان ، روسای باشگاه ها و ورزشكاران با انواع مواد مخدر ، دوپینگ ها و عوارض مصرف این مواد عنوان كرد.

كارشناس ارشد روانشناسی عمومی كه به عنوان مدرّس در این نشست حضور داشت در مورد تاثیر استفاده از 'استروئیدهای آنابولیك' در بخش ورزشكاران مرد و استفاده از محركها و 'آمفتامین ها' در بخش زنان ورزشكار اشاره كرد.

ناصر محمدی فر ' با بیان اینكه دوپینگ ها تقویت غیرقانونی بدن است ، افزود : هیچ راهی برای افزایش یا كاهش توده های بدن بجز ورزشهای هوازی وجود ندارد و توده های بدن ایجاد شده از مصرف دوپینگ ها نمایشی بوده و سریع از بین می رود.

وی به عوارض استفاده از دوپینگ ها بویژه 'استروئیدها' همچون افزایش ابتلا به سرطان كبد و پروستات ، اختلالات روانی ، ریزش مو و تاسی و نازایی اشاره كرد.

كارشناس مسوول پیشگیری اداره بهزیستی سبزوار نیز در این نشست به نقش خانواده به عنوان یكی از عوامل مهم و تاثیرگذار در پیشگیری از اعتیاد فرزندان تاكید كرد.

'ابراهیم باصره' با اشاره به لزوم آگاهی والدین نسبت به شناخت دوران نوجوانی به عنوان یك دوره حساس و بحرانی از مراحل رشد،گفت : خانواده ها نباید خواسته های خود را به نوجوانان تحمیل كنند بلكه با پیروی از اصول درست راه خوب و سالم زندگی كردن را به آنان آموزش دهند. 




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.