اخبار سبزوار پيام : ورزشی


اخبار » ورزشی / تاریخ خبر: 24 آبان 1391 / کد مطلب: 4290 / نظرات: 1


تیم کشتی موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج(ع)سبزوار، پرسپولیس جویبار را شکست داد


 روابط عمومی اداره ورزش و جوانان سبزوار اعلام کرد: تیم کشتی موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج(ع)سبزوار در حضور رویانیان پرسپولیس جویبار را شکست داد

لیگ برتر کشتی آزاد با پیروزی 4 بر 3 موسسه مالی واعتباری ثامن الحجج(ع) سبزوار مقابل پرسپولیس جویبار آغاز شد.
در آغاز لیگ برتر کشتی آزاد تیم موسسه مالی واعتباری ثامن الحجج(ع) سبزوار، مدافع عنوان قهرمانی موفق شد در جویبار پرسپولیس جویبار را شکست دهد تا جدال دو مربی سابق تیم ملی بار دیگر به سود محسن کاوه تمام شود.
دو تیم در حالی در سالن مملو از تماشاگر مهدی حاجی زاده شهر جویبار رو در روی هم قرار گرفتند که در یک طرف غلامرضا محمدی (سرمربی سال گذشته تیم ملی) و مراد محمدی (سرمربی تیم ملی نوجوانان) حضور داشتند و در طرف دیگر محسن کاوه (مربی تیم ملی) و پژمان درستکار (ملی‌پوش سابق کشتی ایران) کشتی‌گیران موسسه مالی واعتباری ثامن الحجج(ع)سبزوار را هدایت می‌کردند.
این کشتی از آن جهت حساس شده بود که محمدی و کاوه پس از چند سال از حضور در کنار یکدیگر در تیم ملی، راهشان از هم جدا شد و در فینال لیگ سال قبل هم تیم کاوه شکست سنگینی به تیم محمدی تحمیل کرده بود.
گزارش کشتی‌ها:
(اسامی تیم موسسه مالی واعتباری ثامن الحجج(ع)سبزوار در ابتدا آمده است.)
* حسن رحیمی 4 - عارف محمدزاده 0 (1-0 و 3-0)
در وزن 55 کیلوگرم حسن رحیمی ملی‌پوش المپیکی تیم موسسه مالی واعتباری ثامن الحجج(ع) و دارنده مدال برنز سال 2011 جهان موفق شد عارف محمدزاده را در دو تایم 4 بر صفر (1-0 و 3-0) شکست دهد و اولین شکست را به پرسپولیس جویبار تحمیل کند. رحیمی با زیرگیری‌های پیاپی و پیش انداز کردن حریف امتیازات خود در این کشتی را بدست آورد.
* مصطفی آقاجانی 4 - سعید احمدی 3 (0-2، 2-1 و 2-0)
در وزن 60 کیلوگرم، سعید احمدی ملی‌پوش ایران در بازیهای آسیایی گوانگ‌جو از پرسپولیس به مصاف ملی‌پوش سال 2011 ایران در مسابقات جهانی یعنی مصطفی آقاجانی رفت. وقت اول 2-0 به نفع احمدی شد اما آقاجانی در تایم دوم 2-1 تلافی کرد. در وقت سوم دو کشتی‌گیر محتاط جلو رفتند اما آقاجانی با یک زیر از مچ پای راست، به پشت احمدی رفت و یک امتیاز حیاتی گرفت. احمدی که مقداری نفس کم آورده بود در یک لحظه پیش انداز کرد و تا آستانه خاک کردن پیش رفت که در این کش و قوس داوران امتیازی ندادند. بازبینی فیلم هم نتیجه نداشت تا آقاجانی این وقت را 2-0 برنده شود و موسسه مالی واعتباری ثامن الحجج(ع)سبزوار 2-0 از پرسپولیس پیش افتد.
* محمد نادری 1 - مسعود کمروند 2 ( 1-1 و 0-1)
کشتی وزن 66 کیلوگرم، محمد نادری از موسسه مالی واعتباری ثامن الحجج(ع)سبزواربه مصاف مسعود کمروند از پرسپولیس رفت. وقت اول را کمروند در حالی برد که یک امتیاز روی فن کمر ناقص نادری از دست داده بود اما در ثانیه های پایانی حریفش را از تشک بیرون برد و 1-1 برنده شد. در وقت دوم کمروند یک امتیاز پیش افتاد اما درست در ثانیه پایانی نادری حریف را از تشک بیرون برد و 1-1 برنده شد. مربیان پرسپولیس اعتراض کردند و معتقد بودند وقت تمام شده بود. پس از بازبینی فیلم داوران امتیاز نادری را پس گرفتند و حق را به پرسپولیس دادند تا میزبان صاحب اولین برد خود شود. این رای اعتراض محسن کاوه را به دنبال داشت.
* حسام مقدم 1 - حسن طهماسبی 2 (1-1 و 0-1)
حسن طهماسبی ملی‌پوش سابق 66 کیلوی ایران از پرسپولیس و حسام مقدم از موسسه مالی واعتباری ثامن الحجج(ع)سبزوارکشتی وزن 74 کیلوگرم را برگزار کردند. در شروع وقت اول مقدم یک امتیاز گرفت اما در 30 ثانیه آخر طهماسبی رقیبش را خاک کرد و یک بر یک برنده شد. در وقت دوم در حالی که مقدم از یک خم زیرگیری کرده بود، طهماسبی باتجربه به پشت حریف جوانش رفت و تایم دوم را هم 1-0 برد تا نتیجه دیدار پرسپولیس - ثامن 2 بر 2 مساوی شود. این باخت در حالی برای موسسه مالی واعتباری ثامن الحجج(ع)سبزوار رقم خورد که کادر فنی ‌این تیم تشخیص داده بود از صادق گودرزی استفاده نکند.
* احسان امینی 5 - علیرضا گودرزی 1 (1-0 و 4-1)
در وزن 84 کیلوگرم احسان امینی قهرمان آسیا از تیم موسسه مالی واعتباری ثامن الحجج(ع)سبزوار موفق شد علیرضا گودرزی ملی پوش ایران در مسابقات جهانی 2011 را شکست دهد. امینی در وقت اول یک امتیاز گرفت و در وقت دوم با یک خاک و دو بارانداز خودش را به مربیان تیم ملی هم نشان داد و وقت دوم را هم 4-1 برد تا تیم موسسه مالی واعتباری ثامن الحجج(ع) 3-2 پیش افتد.
* عرفان امیری 4 - عباس طحان 1 (3-0 کلینچ، 0-1 و 1-0 کلینچ)
کشتی ساکن دو جوان مدعی تیم ملی کار را در وقت اول کشتی 96 کیلوگرم به کلینچ کشاند. گوی به سود عرفان امیری بیرون آمد و 3-0 برنده شد. امیری تنها یک تایم دیگر با پیروزی در مسابقه و همچنین برنده ساختن تیم موسسه مالی واعتباری ثامن الحجج(ع)سبزوارفاصله داشت اما در فاصله 11 ثانیه به پایان مسابقه طحان موفق شد امیری را خاک کند تا کار به وقت سوم بکشد. کشتی دفاعی باعث شد وقت سوم هم به کلینچ بکشد. این بار بر خلاف تایم اول گوی به سود طحان بیرون آمد اما کشتی‌گیر پرسپولیس نتوانست از این فرصت طلایی استفاده کند و امیری پایش را درآورد تا برنده مسابقه شود و پیروزی چهارم و سرنوشت ساز را نصیب موسسه مالی واعتباری ثامن الحجج(ع)سبزوار کند.
تیم محسن کاوه با این برد یک بار دیگر مقابل تیم غلامرضا محمدی برنده شد.
* فردین معصومی 1 - کمیل قاسمی 2 (1-0 کلینچ، 0-1 کلینچ و 0-1کلینچ)
کشتی 120 کیلوگرم بین کمیل قاسمی از پرسپولیس و فردین معصومی در تعیین تیم برنده تاثیری نداشت اما این مسابقه برای هر دو کشتی گیر حیثیتی بود. قاسمی که در لندن مدال برنز المپیک را گرفت می‌خواست ثابت کند که تیم ملی حقش بوده و معصومی که یک نقره و یک برنز جهان را در کارنامه دارد قصد داشت نشان دهد هنوز تمام نشده است. قاسمی قبل از المپیک معصومی را شکست داد و ملی‌پوش شده بود.
وقت اول مسابقه به کلینچ رسید که گوی به سود معصومی بود و یک امتیاز گرفت. وقت دوم هم کار به کلینچ کشید که این بار گوی شانس با قاسمی یار بود و کشتی‌گیر پرسپولیس این تایم را 1-0 برد. در وقت سوم باز هم امتیاز فنی رد و بدل نشد. در کلینچ گوی به نفع معصومی بیرون آمد اما قاسمی پایش را از دست فردین بیرون آورد و 1-0 برنده این تایم و این کشتی شد تا از تلخی شکست پرسپولیس کاسته شود.
در نهایت تیم کشتی آزاد موسسه مالی واعتباری ثامن الحجج(ع) سبزوار در اولین مسابقه لیگ برتر 4 بر 3 پرسپولیس جویبار را شکست داد.
این موفقیت را به جناب آقای دکتر سید ابوالفضل میرعلی مدیر عامل و رئیس هیات مدیره محترم موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج علیه السلام و همچنین جامعه ورزشی تبریک عرض می نمائیم.
روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان سبزوار این موفقیت را به جناب آقای دکتر سید ابوالفضل میرعلی مدیر عامل و رئیس هیات مدیره محترم موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج علیه السلام و همچنین جامعه ورزشی تبریک عرض می نمائیم







منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.