اخبار سبزوار پيام : عمراني


اخبار » عمراني / تاریخ خبر: 11 شهريور 1390 / کد مطلب: 429 / نظرات: 0

با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری


ساختمان آموزشی دانشکده علوم قرآنی سبزوار به بهره برداری رسید


ساختمان آموزشی دانشکده علوم قرآنی سبزوار به بهره برداری رسید با حضور وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری ساختمان آموزشی دانشکده علوم قرآنی سبزوار به بهره برداری رسید.
 در این مراسم که با حضور کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، حجت الاسلام راغبی رئیس دانشگاه معارف و علوم قرآنی، نمایندگان مردم سبزوار در مجلس، امام جمعه و جمعی از مسئولان سبزوار در محل شهرک توحید سبزوار برگزار شد، مدیر دانشکده علوم قرآنی سبزوار گفت: این دانشکده از مصوبات دور دوم سفر ریاست جمهوری است که با پیگیری نمایندگان مردم سبزوار در مجلس و تلاش همه مسئولان سبزوار خصوصا آموزش و پرورش صورت گرفته است.
سید نورا... رضوی اظهار داشت: نخستین دانشکده علوم قرآنی سبزوار فعالیت خود را به صورت رسمی از ابتدای مهرماه سال جاری با پذیرش 60 دانشجوی دختر و پسر، در دو رشته تربیت معلم قرآن کریم برای برادران و قرائت و کتابت برای خواهران آغاز خواهد کرد.
رئیس دانشگاه معارف و علوم قرآنی کشور نیز در این مراسم با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی رویکرد به قرآن اوج گرفته و توجه به مسائل قرآنی نیز در جامعه و خانواده ها رشد  پیدا کرده است، اظهار داشت: در این راستا احساس شد یک آموزش تخصصی قرآنی باید در صورتی که بتواند در جهت خدمت رسانی به نظام و جامعه باشد، در یک مجموعه دانشگاهی شکل بگیرد.
حجت الاسلام و المسلمین راغبی با بیان اینکه دانشگاه علوم قرآنی تا سال 87 در چهارده نقطه از کشور تاسیس شد، افزود: تا کنون حدود 30 مصوبه از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان ها مبنی بر تاسیس دانشکده های علوم قرآنی تصویب شده است.
وی با اشاره به اینکه مساعدت های خوبی از سوی دولت در این راستا صورت گرفته است، افزود: ردیف بودجه مستقل، ذیل اداره اوقاف و امور خیریه در سال جاری برای این مهم محقق شده و همین امر یک چشم انداز خوبی را برای این دانشکده ها در آینده نشان می دهد.
 حجت الاسلام و المسلمین راغبی با بیان اینکه دانش قرآنی و تدوین رشته های مورد نیاز قرآنی مبنی بر آموزه های قرآنی در دستور کار این دانشکده ها قرار گرفته است، تصریح کرد: در حال حاضر برای این دانشکده ها 30 رشته که عمدتا در مقطع کارشناسی ارشد می باشد، تهیه و سرفصل های آن به شورای گسترش عالی انقلاب ارسال شده تا بررسی شود.
 رئیس دانشگاه معارف و علوم قرآنی کشور از تشکیل دانشگاه علوم قرآنی برای نخستین بار در دنیا توسط ایران خبر داد و ابراز امیدواری کرد در سال های آینده شاهد ارتقاء این دانشکده ها به صورت مستقل باشند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هم با بیان اینکه دانش قرآن ویژه است، گفت: با دعا، تلاش و اراده امیدواریم در آینده شاهد تبدیل همه دانشگاه ها به دانشگاه علوم قرآنی باشیم.
کامران دانشجو به علم به عنوان ابزاری در مسیر هدف خلقت بشر اشاره کرد و با بیان اینکه همه جامعه در مسیر قرآن در حرکت است، افزود: از این روست که باید بتوانیم دانشگاه ها را از لحاظ محتوا و ظاهر به سمت اسلامی شدن و آموزه های قرآنی سوق دهیم.
منبع :سبزوارآنلاين (عکس آرشیو)





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.