اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 22 آبان 1391 / کد مطلب: 4278 / نظرات: 2


فرماندار سبزوار از عملکرد برخی بانک های استان گلایه کرد


فرماندار سبزوار از عملکرد برخی بانک های استان گلایه کرد
    
معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار از عملكرد ضعیف برخی بانك های استان در بحث پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی ابراز ناخرسندی كرد.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا، قاسم شعبانی عطار روز دوشنبه در جلسه كارگروه اشتغال و سرمایه گذاری سبزوار گفت : به جز دو بانك ملت و ملی كه تا كنون عملكرد خوبی در زمینه ارائه تسهیلات مربوطه به مشاغل خانگی داشته اند ، سایر بانك ها در زمینه ابلاغ اعتبار عملكرد ضعیفی از خود نشان داده اند.

وی بیان كرد : ما هیچ تعارفی در مقابل رسانه ها ، مردم و مسوولان نداریم و از بانك های استان می خواهیم كه به تعهدات خود در زمینه ابلاغ اعتبار مشاغل خانگی عمل كنند.

شعبانی گفت: استاندار جدید خراسان بر ایجاد اشتغال از جمله موضوع مشاغل خانگی تأكید دارد و ما متعهد هستیم كه در جهت اشتغال زایی تمام تلاش خود را انجام دهیم.

وی همچنین افزود : در شرایط كنونی یكی از مهمترین وظایف دستگاه های اجرایی موضوع اشتغال و سرمایه گذاری است و هیچ وظیفه ای برای ما مهمتر از ایجاد اشتغال برای جوانان و افراد جویای كار نیست.

وی گفت : فرمانداری سبزوار به عنوان عالی ترین دستگاه اجرایی شهرستان بیشترین دقت را در این خصوص خواهد داشت.

وی اظهارداشت : در سال گذشته بیش از 14 هزار شغل در سبزوار ایجاد شد و این رقم بیش از میزان اشتغالی بود كه نسبت به ایجاد آن متعهد بودیم.

وی سپس با اشاره به تأكید فراوان مقام معظم رهبری بر موضوع تلاش اقتصادی، گفت : رهبر معظم انقلاب با نامیدن امسال به عنوان سال تولید ملی و حمایت از كار و سرمایه ایرانی ، حجت را بر همه ما تمام كردند و باید تمام تلاش خود را برای تحقق اهداف این راهبرد پرمعنا انجام دهیم.

وی همچنین افزود : خوشبختانه فشارهای اقتصادی كه كشورهای استكباری بر ما وارد می آورند، نتوانسته در عزم و اراده ملت ما خلل وارد كند و تحریم ها باعث مقاومت بیشتر مردم ایران شده است.

شعبانی در ادامه خواستار آن شد كه در ا ین شرایط خاص اقتصادی دستگاه هایی نظیر اداره آب ، برق ، گاز و تلفن با واحدهای تولیدی و اقتصادی نهایت همكاری را داشته باشند و در صورت به تأخیر افتادن پرداخت بهای انرژی مصرف شده توسط واحد های تولیدی ، نسبت به قطع خدمات خود اقدام نكنند.

وی با اشاره به اینكه سهمیه اشتغال خانگی سبزوار در سال گذشته پنج هزار و 800 نفر بود، گفت : امسال این سهمیه به رقم دو هزار و 621 مورد كاهش یافته است.

وی افزود: برای این تعداد در مجموع 158 میلیارد ریال تسهیلات در نظر گرفته شده است كه در اختیار بانك ها قرار می گیرد و بانك ها نیز باید این مبلغ را در اختیار متقاضیان قرار دهند.

وی در ادامه به وجود یك تعهد دیگر در دستگاه های اجرایی اشاره كرد كه به موجب آن امسال باید مجموعه دستگاه های اجرایی شهرستان 9 هزار و 498 نفر اشتغال ایجاد كنند كه از این تعداد تا كنون دو هزار 462 نفر شغل ایجاد شده است.

شعبانی افزود : از مجموع اشتغال ایجاد شده توسط دستگاه های اجرایی تا كنون یك هزار و 877 نفر آقایان و 574 نفر خانم ها شاغل شده اند.

محمد كلاته معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری سبزوار نیز در این جلسه گفت : بانك ها برای ارائه تسهیلات كمتر از 10 میلیون تومان نبایستی بیش از یك نفر ضامن كارمند تقاضا كنند. 




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


2 نظر در صف تاييد است.