اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 19 آبان 1391 / کد مطلب: 4246 / نظرات: 0


امام جمعه جوین: زنده نگهداشتن نهضت عاشورا سبب بقای دین می شود


امام جمعه جوین: زنده نگهداشتن نهضت عاشورا سبب بقای دین می شود

جوین -نقاب - امام جمعه جوین گفت: زنده نگهداشتن نهضت عاشورا ،سبب بقای دین اسلام و فرهنگ اسلامی می شود.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمد تقی دلیری پور در نماز جمعه این هفته جوین افزود : محرم یادآور نهضت خونین عاشوراست و لذا همه محبان سرور و سالار شهیدان باید در برپایی مجالس عزا و سوگواری سهیم باشند.

وی در ادامه به روز مباهله اشاره كرد و گفت: این روز حقانیت اسلام و پیامبر عظیم الشان اسلام و همچنین مقام و منزلت اهل بیت رسول گرامی اسلامی یعنی امام علی (ع) ، حضرت زهرا(س) ، امام حسن مجتبی و امام حسین (ع) را نشان می دهد.

وی در مورد جایگاه خانواده نیز افزود: تكریم بنیاد خانواده در اسلام ،امر مقدسی قلمداد شده است و مسئله ازدواج و تشكیل خانواده از نگاه دین مبین اسلام، فوق‌العاده اهمیت دارد.

حجت الاسلام دلیری پور اظهار داشت: اسلام علاوه بر بیان ثواب‌های فراوان برای مسئله ازدواج،دختران و پسران را در دوران جوانی به این سنت حسنه ،تشویق كرده است.

وی ادامه داد : اگر جوانان و خانواده‌ها تشریفات و تجمّلات را كنار بگذارند، خداوند متعال نیاز و مخارج حقیقی آنها را برآورده خواهد كرد.

امام جمعه جوین به فرهنگ مطالعه كتاب و كتابخوانی اشاره كرد و افزود: باید فرهنگ درست كتابخوانی از دوران كودكی در جامعه نهادینه شود. 




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.