اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 19 آبان 1391 / کد مطلب: 4242 / نظرات: 0


امام جمعه سبزوار بر نقش مهم زنان در تحكیم بنیان خانواده تأكید كرد


امام جمعه سبزوار بر نقش مهم زنان در تحكیم بنیان خانواده تأكید كرد
 امام جمعه سبزوار گفت : زنان در تحكیم بنیان های خانواده و تربیت صحیح فرزندان مطابق معیارهای دینی نقش اساسی دارند به طوری كه نقش آنان در محیط خانه از نقش پدر مهمتر است.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا، حجت الاسلام غلامحسین ابراهیمی در خطبه های نماز جمعه این هفته سبزوار، افزود : عده ای سعی كرده اند مسئله زن و مرد و اختلاط آنها را به گونه ای دیگر تعریف كنند و نگرشی غلط نسبت به آن را ترویج دهند.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی مسوولیتی سنگین برعهده بانوان جامعه است تا با تربیت صحیح فرزندان از ارزشهای دینی حمایت كنند.

وی یكی از مهمترین وظایف زنان امروز را رعایت حجاب اسلامی عنوان كرد و اظهار داشت : اگر زنان در خانواده الگوی مناسبی از حجاب و عفاف را به نمایش نگذارند ، چگونه می توان از فرزندان آنها انتظار داشت كه راه صحیح را در زندگی پیدا كنند.

خطیب جمعه سبزوار افزود : البته هر فردی می تواند با اراده قوی خود مسیر صحیحی را در زندگی انتخاب كند و در طول تاریخ انسان های زیادی بوده اند كه هرچند در خانواده هایی با تربیت ناصحیح رشد كرده اند ، اما خود مسیر درستی را انتخاب كرده اند.

وی همچنین به روز 25 ذی الحجه روز نزول آیه 'هل اتی' و نیز روز ملی خانواده در كشور اشاره كرد و گفت : خانواده حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا(س) بهترین الگوی یك خانواده سالم برای مسلمانان جهان است.

حجت الاسلام ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود به واقعه مباهله كه در روز 24 ذی الحجه بین پیامبر اسلام و نصرانیان نجران به وقوع پیوست اشاره كرد.

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن ایام هفته كتاب و كتاب خوانی ، به حاضران توصیه كرد كه در انتخاب كتاب و مطالعه كتابهای مختلف دقت كافی را داشته باشند.

امام جمعه سبزوار گفت : همانطور كه هنگام خرید هر نوع كالایی با دیگران مشورت می كنیم و نیز برای تهیه غذا سعی می كنیم غذایی خوب از یك رستوران بهداشتی تهیه كنیم ، برای خرید كتاب كه با روح انسان سرو كار دارد نیز باید مراقبت های لازم را به عمل آورد.

امام جمعه سبزوار در بخش دیگری از سخنان با اشاره به نزدیك شدن به ایام ماه محرم و دهه امر به معروف و نهی از منكر گفت : امر به معروف و نهی از منكر یك موضوعی است كه همیشه نیاز به آن در جامعه احساس می شود و با انجام این كار دین اسلام و جامعه اسلامی بیمه می شود . 




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.