اخبار سبزوار پيام : خدماتي


اخبار » خدماتي / تاریخ خبر: 18 آبان 1391 / کد مطلب: 4238 / نظرات: 0


آبرسانی به دو محله عشایری جنوب سبزوار


آبرسانی به دو محله عشایری جنوب سبزوار

با حضور رئیس سازمان عشایری کشور دو طرح آبرسانی به محلات عشایری ذوالفرخ و چاه شند روداب سبزوار به بهره برداری رسید .
به گزارش سبزوارپیام به نقل از صبح سبزوار، مسئول امور عشایری سبزوار گفت: برای اجرای این دو طرح ۳۲۵ میلیون تومان از محل اعتبارات خشکسالی و سازمان امور عشایری کشور هزینه شده و دو منبع به ظرفیت ۶۰ متر مکعب و ۱۸ کیلومتر لوله گذاری انجام شد.
محمد نبوی فرد افزود: با اجرای این دو طرح ۱۰۰ خانوار عشایر از آب شرب سالم بهره مند شدند و میزان بهره مندی عشایر سبزوار از آب شرب سالم به ۸۰ درصد رسید .
معمار زاده مدیر کل امور عشایری خراسان رضوی نیز گفت: در گذشته عشایر استان از طریق تانکر آبرسانی می شدند که با فعالیت های خوبی که در سال های گذشته انجام شده حدود ۵۰ درصد جمعیت عشایر از آب شرب سالم بهره مند شدند .
صدیق رئیس سازمان امور عشایری کشور نیز گفت: برای رفع کمبود آب شرب عشایر با توجه به خشکسالی های اخیر ۴۵۰ تانکر به صورت سیار برای عشایر آبرسانی می کنند همچنین ۳۵ هزار دستگاه تانکر ثابت برای عشایر در مناطق مختلف پیش بینی شده است .
وی خواستار همکاری سایر دستگاه ها برای ارائه امکانات مناسب برای عشایر که قشر تولید کننده جامعه هستند شد و گفت: امور عشایری به تنهایی نمی تواند امکانات مورد نیاز عشایر را در مناطق محروم فراهم آورد .
گفتنی است محله عشایری ذوالفرخ و چاه شند در ۱۱۰ کیلومتری جنوب سبزوار واقع شده اند .




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.