اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 18 آبان 1391 / کد مطلب: 4237 / نظرات: 0


دومین همایش روز ملی كیفیت در سبزوار برگزار شد


دومین همایش روز ملی كیفیت در سبزوار برگزار شد
 دومین همایش روز ملی كیفیت روز پنجشنبه با حضور مسوولان آزمایشگاه فنی و مكانیك خاك استان خراسان رضوی در سبزوار برگزار شد .

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا ،معاون فنی اداره كل آزمایشگاه فنی و مكانیك خاك استان خراسان رضوی در این همایش گفت : این شركت در امر كنترل كیفی پروژه های عمرانی فعالیت می كند .

مهندس ' حمیدرضا ثقفی ' پروژه استادیوم 15 هزار نفری سربداران سبزوار و پروژه های شهرداری سبزوار ، بنیاد مسكن شهرستان جوین و دانشگاه علوم پزشكی و دانشگاه حكیم سبزواری را از جمله پروژه های در حال كنترل كیفی توسط این شركت عنوان كرد .

وی همچنین از پیاده سازی سیستم مدیریت كیفیت به منظور پاسخگویی مستمر به نیازهای مشتری و مستند سازی گزارشها در استان خراسان رضوی خبر داد و گفت : این سیستم در هشتم آبان ماه امسال توسط سازمان تایید صلاحیت ایران مورد ممیزی قرار گرفت و تایید شد.

'مهندس ثقفی ' اظهارداشت : كنترل كیفیت یكی از اساسی ترین اهداف آزمایشگاه فنی و مكانیك خاك است.

وی افزود : مطالعه خواص فیزیكی ، مكانیكی و شیمیایی خاك ها ، مصالح و مصنوعات ساختمانی ، محاسبه ، مطالعه ، طرح و همچنین نظارت و مشاوره در زمینه های مكانیك خاك و سنگ ژئوتكنیك و راه ، تدوین استانداردهای مرتبط ، انجام آزمایش های فنی و كنترل اجرایی پروژه های عمرانی در حین اجرا و انجام كارهای پژوهشی و تحقیقات علمی كاربردی مرتبط از جمله خدمات ارائه شده توسط این آزمایشگاه است .

وی با اشاره به تجهیزات پیشرفته آزمایشگاه فنی و مكانیك خاك استان خراسان رضوی گفت : آزمایشات ژئوتكنیك و طرح پی ، مهندسی خاك ، آزمایش های سیمان ، خاك و مصالح ساختمانی ،بتن و خاك و مصالح سنگی از آزمایش های قابل ارائه در این آزمایشگاه است .

رییس آزمایشگاه فنی و مكانیك خاك سبزوار نیز در این همایش گفت : كنترل كیفی پروژه های مسكن مهر شهرستان های سبزوار و جغتای و اتصال راه آهن سبزوار به شبكه ریلی كشور از جمله پروژه های این آزمایشگاه است .

مهندس ' محمود صابری ' افزود : آزمایشگاه فنی و مكانیك خاك زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی است كه از سال 34 در كشور و از سال 65 در سبزوار فعالیت رسمی خود را با هدف كنترل كیفی پروژه های عمرانی آغاز كرد .

وی كیفیت را فرآیند دستیابی به استانداردهای از پیش تعیین شده عنوان كرد و گفت : نتیجه كیفیت ،بهره وری و توسعه در جامعه است .

معاون مدیركل و رییس اداره راه و شهرسازی سبزوار نیز در این همایش گفت : توجه به كیفیت یك وظیفه عمومی و ملی است .

مهندس 'فرشاد سلطانی ' افزود : هر جامعه ای كه به نظام كیفی و سرآمدی كسب و كار توجه كرده نتیجه آن بهره وری در جامعه بوده است و توجه به كیفیت بایستی در جامعه نهادینه شود .

رییس دانشگاه پیام نور سبزوار هم در این همایش كیفیت را رمز توسعه پایدار دانست و گفت : اگر قرار است با ورود تكنولوژی و كالاهای خارجی به كشورمان مقابله نماییم بایستی به جنبه كیفی كالا و خدمات داخلی توجه كنیم .

' دكتر ابهری ' با اشاره به شركت گسترده جامعه دانشگاهی در همایش روز ملی كیفیت، افزود : این مشاركت سرآغازی بر ارتقای فرهنگ كنترل كیفی است .

سخنرانی با موضوع مطالعه عملیات اجرایی طرح انتقال آب سد دوستی به مشهد مقدس توسط مهندس بوستانی از اساتید دانشگاه پیام نور سبزوار از برنامه های این همایش بود .

در این همایش مسوولان شهرداری های شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای و خوشاب ، اساتید و دانشجویان و پیمانكاران و مشاوران عمرانی فعال و دانشجویان شركت داشتند. 




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.