اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 17 آبان 1391 / کد مطلب: 4228 / نظرات: 0


بی‌ثباتی مدیریتی به نفع استان‌ها نیست


بی‌ثباتی مدیریتی به نفع استان‌ها نیست
موج برکناری 11استاندار طی پنج ماه در دولت دهم تبدیل به معمایی شده که توضیحات وزارت کشور نه‌تنها نتوانسته گرهی از آن باز کند بلکه حاشیه‌های مراسم‌های تودیع و معارفه رؤسای قدیم و جدید استانداری‌ها بر شبهات پیرامون این جابه‌جایی‌ها افزوده است.
اختلاف در اظهارنظرهای مدیران دولتی در تغییر استانداران دیروز خودش را آنجا نشان داد که استاندار سابق خراسان رضوی در مراسم تودیعش برخلاف صولت مرتضوی معاون سیاسی وزیر کشور که گفته بود «استاندار خراسان رضوی خودشان بنا به دلایلی درخواست استعفا کرده بودند که با استعفای ایشان موافقت شد» تأکید کرد که استعفا نکرده است. محمود صلاحی درحالی می‌گفت استعفا در نظام مقدس جمهوری اسلامی عذر شرعی دارد که وزیر کشور تأکید داشت: در تغییر استاندار خراسان رضوی اصرار‌های شخص استاندار بی‌تأثیر نبود.

طی تابستانی که گذشت استانداران هشت استان قم، خراسان شمالی، همدان، سیستان و بلوچستان، گیلان، کهگیلویه و بویر احمد، اردبیل و بوشهر تغییر کردند و در پاییز موج این تغییرات به استان‌های البرز و ایلام رسید. دیروز نیز محمدحسین فروزان مهر به‌طور رسمی بر صندلی استانداری خراسان رضوی تکیه زد تا شمار برکناری‌های اخیر استانداران در عدد 10متوقف نمانده باشد. در همه این تغییرات آنچه بیش از هرچیز نمود داشته انتقادات مردم، علما و نمایندگان این استان‌ها بوده که جابه‌جایی‌ها در سال پایانی فعالیت دولت را بدون توجیه و برخلاف رشد و توسعه استان‌های خود می‌دانند.
نمایندگان سبزوار نیز در گفت‌وگو با همشهری با انتقاد از اینکه دولت در جابه‌جایی استاندار این استان برخلاف عرف، صلاح و مشورتی با آنها نداشته تأکید کردند که چنین اتفاقی را به نفع هیچ‌کدام از استان‌های کشور نمی‌دانند و منطقی برای جابه‌جایی استانداران در سال پایانی فعالیت دولت وجود ندارد.

با استاندار جدید آشنا نیستیم

نماینده مردم سبزوار ،جوین ،جغتای ،خوشاب ،داورزن و ششتمد با تأکید بر اینکه تغییر مدیران اجرایی استان‌ها باید از یک پشتوانه منطقی و عقلانی بهره‌مند باشد تأکید می‌کند: جابه‌جایی استانداران در سال پایانی فعالیت دولت به صلاح نیست. رمضانعلی سبحانی فر می‌گوید، صلاحی در حالی تغییر کرد که نمایندگان استان مشکل آنچنانی با او نداشتند و از سوی دیگر با فرد معرفی‌شده جدید در استان نیز آشنایی چندانی وجود ندارد.
عضو کمسیون صنایع معتقد است این جابه‌جایی‌ها حتی اگر با استدلال کارایی و اثربخشی بیشتر فرد جدید نیز باشند باز هم با توجه به فرصت کم دولت توجیه پذیر نیستند.

استانداران و بودجه استان ها

محمدرضا محسنی ثانی دیگر نماینده مردم سبزوار ،جوین ،جغتای ،خوشاب ،داورزن و ششتمدنیز با اشاره به اینکه در حال حاضر پیش‌نویس لایحه بودجه برای جمع بندی از طرف دولت به استان‌ها ابلاغ شده می‌گوید: جابه‌جایی مکرر استانداران می‌تواند لایحه بودجه 92را نیز به سرنوشت لایحه بودجه امسال و سال‌های قبل دچار کند و باعث تأخیر در آن شود، همچنان که استانداران نیز باید با مسائل استان خود آشنا باشند تا بتوانند بودجه مورد نظر خود را اعلام کنند. او تصریح می‌کند:

متأسفانه تعامل دولت با نمایندگان استان‌ها در موضوع جابه‌جایی استانداران به‌شدت ضعیف بوده و این ناشی از بی‌ملاحظگی دولت است. نماینده کاشمر نیز تغییر استانداران را تنها در شرایط خاص منطقی می‌داند و می‌گوید: دولت در حالی به‌نظرات نمایندگان در جابه‌جایی استانداران توجه نمی‌کند که ما همواره برای حل مشکلات به دولت برای کمک‌رسانی اعلام آمادگی کرده‌ایم. محمد اسماعیل نیا با تأکید بر اینکه نمایندگان مجلس قصد عنادورزی با دولت را ندارند تأکید می‌کند: دولت باید به جایگاه مجلس در جهت هم افزایی برای حل مشکلات کشور احترام بگذارد. منبع: سبزوار ما




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.