اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 9 شهريور 1390 / کد مطلب: 421 / نظرات: 0

خطیب نماز عید فطر سبزوار :


عید فطر روز بازگشت به فطرت است


عید فطر روز بازگشت به فطرت است خطیب نماز عید فطر سبزوار گفت: عید فطر روز بازگشت به فطرت است و در این روز گویی یک مسلمان از نو متولد می شود.
حجت الاسلام و المسلمین "غلامحسین ابراهیمی" در جمع انبوه شرکت کنندگان در نماز عید فطر این شهرستان با اشاره به دو عید فطر و قربان ، این اعیاد اسلامی را نشانه موفقیت و پیروزی بر نفس دانست.
 وی با اظهار اینکه قربانی کردن در روز عید قربان و پرداخت زکات فطره در عید فطر هم نشانه این پیروزی  است اضافه کرد:  یک ماه روزه داری در ماه مبارک رمضان  توفیقی از جانب خداوند است.
  امام جمعه سبزوار  ماه رمضان را ماه شست و شوی کامل از گناهان از نظر فکری ، روحی و جسمی معرفی کرد و بر حفظ این حالت در تمام ایام سال تاکید کرد.
وی با بیان اینکه عید فطر روز توجه پروردگار و روز نزول رحمت و مغفرت الهی بر تمام مومنین است افزود: عید فطر روز دریافت هدیه است که بخشیده گناهان انسان یکی از این هدایاست.
امام جمعه سبزوار نماز عید فطر را هم نمایش و درسی از وحدت ،بسیج عمومی و همبستگی اجتماعی دانست و گفت: اگر دلهای شما همانند نزدیکی جسمهایتان در صفوف این نماز به هم نزدیک باشد دشمن هیچگاه اجازه جسارت به مسلمانان را به خود نمی دهد.
حجت الاسلام ابراهیمی در بخشی از سخنانش با اظهار اینکه پیامبر گرامی اسلام دو معجزه بیشتر ندارد این دو معجزه را شامل  قرآن و علی و اولاد علی (ع) ذکر کرد و گفت: سعی کنید هیچگاه از قرآن و عترت جدا نشوید.
 خطیب نماز عید فطر سبزوار در خاتمه همه نمازگزاران و مومنان را به تقوای الهی سفارش کرد.
 نماز عید فطر سبزوار در محل جایگاه نماز جمعه این شهرستان اقامه شد و نمازگزاران پس از اقامه نماز  زکات فطره خود را به صندوق های نهادها و موسسات خیریه مستقر ریختند وبر  مزار شهدا و درگذشتگان حاضر شدند.
 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.