اخبار سبزوار پيام : عمراني


اخبار » عمراني / تاریخ خبر: 13 آبان 1391 / کد مطلب: 4191 / نظرات: 0


سالن ملاقات مرکزی اداره زندان سبزوار افتتاح شد.


سالن ملاقات مرکزی اداره زندان سبزوار افتتاح شد
سالن ملاقات مرکزی زندان سبزوار طی مراسمی خاص با حضور تعدادی از مسئولان شهرستان افتتاح شد.
به گزارش سبزوارپیام ، در این مراسم که روز پنجشنبه در محل اداره زندان سبزوار برگزار گردید ، علی اکبر خرمی رئیس اداره زندان و اقدامات تأمینی و تربیتی سبزوار به ارائه گزارشی در مورد وضعیت کنونی زندان این شهر و اقدامات انجام شده برای ساخت و تجهیز بخش های جانبی آن پرداخت.
وی گفت : زندان سبزوار با قدمتی بیش از 40 ساله تا کنون فاقد سالن ملاقات مرکزی بود و خانواده های زندانیان برای ملاقات با بستگان زندانی خود باید در مقابل درب ورودی زندان تجمع می کردند و صف می کشیدند که این برایشان در موقعیت های مختلف دشواری هایی ایجاد می کرد و به ویژه بسیاری از خانواده ها تمایل نداشتند در مقابل درب زندان مشاهده شوند.
وی سپس اظهار داشت : سالن ملاقات مرکزی سبزوار شامل دو بخش ملاقات تلفنی با 25 کابین و مکان ملاقات حضوری و شرعی با 9 سوئیت مجهز به تمام امکانات بهداشتی است که کار ساخت آن از آذرماه 90 آغاز شده است.
رئیس زندان سبزوار هزینه اجرای مجموعه این طرح ها را در حدود 200 میلیون تومان اعلام کرد و گفت این مبلغ از محل اعتبارات استانی و صرفه جویی های به عمل آمده ، تأمین شده است.
وی تأکید کرد : در ساخت مکان های ملاقات تلفنی و شرعی در زندان سبزوار تمامی نکات مذهبی ، روانشناسی و امنیتی درنظر گرفته شده است تا هنگام ملاقات زندانیان با خانواده های خود محیط زندان تأثیر روانی منفی بر روحیه طرفین ایجاد نشود.
خرمی افزود از آنجایی که محیط فعلی زندان سبزوار در داخل شهر برای این کاربری مناسب نیست ، برای احداث مکان جدید زندان سبزوار زمینی به وسعت 50 هکتار درمنطقه جنوب غرب سبزوار در مسیر جاده روستای گودآسیا در نظر گرفته شده است .
این مسئول ابراز امیدواری کرد : کلنگ ساخت زمین جدید سبزوار تا پایان امسال به زمین زده شود.
گفتنی است در ادامه این مراسم حاضران از مکان سالن های ملاقات و نیز سایر بخش های زندان سبزوار بازدید به عمل آوردند.
در حاشیه این بازدید از فضاهای مختلف زندان سبزوار توسط یک منبع آگاه مطرح شد : واحدمراقبت ، سلامت و اتاق ایزوله زندان سبزوار با حمایت و نظارت صندوق جهانی بهداشت تأسیس شده است و این بخش قبلاً توسط نمایندگان این صندوق مورد بازرسی قرار گرفته و به لحاظ تجهیزات و خدماتی که ارائه می دهد در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد.
این منبع آگاه افزود : زندان سبزوار در میان استان خراسان رضوی تنها زندانی است که از این مرکز برخوردار شده است.

برپایه همین گزارش ، رمضانعلی سبحانی فر نماینده مردم شهرستان  سبزوار درمجلس شورای اسلامی ، رضا مدرسی پور معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار سبزوار ، سرهنگ نمدچیان از نیروهای مسلح ، رئیس اداره اطلاعات سبزوار ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ، حسین زاده و تعصبی اعضای شورای شهر و تعدادی دیگر از مسئولین اجرایی شهرستان از جمله حاضران این مراسم بودند.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.