اخبار سبزوار پيام : سایر


اخبار » سایر / تاریخ خبر: 9 آبان 1391 / کد مطلب: 4166 / نظرات: 0

معاون سیمای مركز صدا و سیمای خراسان رضوی:


امكان دریافت دیجیتال شبكه های تلویزیونی و رادیویی در خراسان رضوی به 63 درصد افزایش می یابد


امكان دریافت دیجیتال شبكه های تلویزیونی و رادیویی در خراسان رضوی به 63 درصد افزایش می یابد

مشهد- معاون فنی سیمای مركز صدا و سیمای خراسان رضوی از افزایش 63 درصدی امكان دریافت دیجیتال شبكه های تلویزیونی و رادیویی در استان خبر داد.

به گزارش سبزوارپیام ، احمدرضا صدوقی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در مشهد افزود: همزمان با دهه ولایت و در آستانه عید سعید غدیر خم پخش دیجیتال در شهرهای گناباد، نیشابور و كلات آغاز خواهد شد.

وی اظهار داشت: با محقق شدن این امر امكان دریافت 18 شبكه تلویزیونی و 14 شبكه رادیویی برای این شهرها فراهم می گردد.

وی همچنین از راه اندازی ایستگاه دوم مشهد واقع در كوههای خلج در ایام یاد شده خبر داد و گفت: با راه اندازی این ایستگاه مشكل دریافت شبكه های دیجیتال در مشهد بطور كامل رفع می شود.

وی هزینه تجهیز ایستگاههای استان برای تحت پوشش قرار دادن شبكه های دیجیتال بسیار سنگین اعلام كرد و افزود: در صورت محقق شدن این هزینه تا پایان سال 92 بیش از 90 درصد پوشش جمعیت استان از این مهم برخوردار می شوند.

صدوقی با اشاره به پوشش آنالوگ در استان نیز یاد آور شد: هم اكنون سیستم آنالوگ شبكه های تلویزیونی بالای 99 درصد جمعیت استان را تحت پوشش دارد.

حجت الاسلام علی نهاوندی مدیر كل صدا و سیمای مركز خراسان نیز در این رابطه گفت: هم اكنون شهرهای مشهد، سرخس، چناران، طرقبه و شاندیز 57 درصد جمعیت تحت پوشش شبكه های دیجیتال استان را به خود اختصاص می دهند.

وی افزود: فردا با تحت پوشش قرار گرفتن شهرهای نیشابور، گناباد، كلات و ایستگاه دوم مشهد این آمار به 63 درصد افزایش می یابد.

وی هزینه پوشش دیجیتالی انجام شده را حدود 55 میلیارد ریال ذكر كرد كه از محل اعتبارات ملی و استانی محقق شده است.

نهاوندی گفت: امیدواریم با اختصاص اعتبارات استانی و غیره بتوانیم درصد پوشش دیجیتال در استان خراسان رضوی را تا پایان سال به 80 درصد و تا شش ماهه اول سال 92 به 95 درصد برسانیم




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.