اخبار سبزوار پيام : سایر


اخبار » سایر / تاریخ خبر: 8 آبان 1391 / کد مطلب: 4158 / نظرات: 0

مدیرکل دفتر عمران سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور:


باید نگرش نادرست به وظایف شهرداری و دهیاری های کشور اصلاح شود



 مدیرکل دفتر عمران سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور گفت : در حال حاضر نسبت به نقش و وظایف شهرداری ها و دهیاری های کشور نگرش صحیحی وجود ندارد و باید اصلاح شود.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا ، دکتر مجید عبداللهی روز دوشنبه در سبزوار افزود : برای داشتن شهرداری ها و دهیاری های موفق باید ابتدا نگرش و انتظار مردم و مسوولان را نسبت به این نهادها اصلاح کنیم.

وی افزود: یکی از این نگرش های اشتباه به نقش شهرداری ها این است که عده ای گمان می کنند شهرداری فقط برای جمع آوری زباله از سطح شهر و آسفالت خیابان هاست.

وی ادامه داد : اما همه ما باید بدانیم شهرداری ها علاوه بر این نقش های ساده خدماتی ، نقش های فرهنگی و اجتماعی نیز برعهده دارند.

این مسوول افزود : مشکلات شهرداری ها به دو دسته تقسیم می شود، دسته اول مشکلاتی که در داخل خود مجموعه شهرداری بروز می یابد که در نتیجه خود شهرداری نیز باید به حل و فصل آنها بپردازد.

وی افزود: دسته دوم مشکلاتی هستند که در محیط بیرون از شهرداری و در ارتباط این ارگان با دیگر ادارات و نهادهای سطح شهر بروز می کنند، نظیر بدهی ها یا طلبکاری هایی که شهرداری ها با ادارات آب ، برق و گاز در هر شهری پیدا می کنند اما حل اینگونه موضوعات معمولاً بسیار به طول می انجامد و اغلب شهرداری ها متضرر می شوند.

وی گفت : برای جلوگیری ازاین وضعیت باید مشخص شود جایگاه شهرداری و دهیاری ها در حاکمیت و دولت کجاست؟

عبداللهی اعلام کرد : دولت امسال در قالب اجرای طرح مهر ماندگار 100 میلیارد تومان دیگر به این بخش اختصاص داده است تا ماشین آلات مختلف برای حمل و نقل مناسب روستائیان تهیه شود.

وی افزود : اگر دهیاری ها طرح های مطالعاتی مناسبی داشته باشند، در امر جذب اعتبارات با هیچ گونه مشکلی مواجه نخواهند شد.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.