اخبار سبزوار پيام : سایر


اخبار » سایر / تاریخ خبر: 8 آبان 1391 / کد مطلب: 4155 / نظرات: 0

شهردار سبزوار :


فعالیت مجموعه شهرداری باید در زمره مشاغل سخت و زیان آور قرار گیرد


فعالیت مجموعه شهرداری باید در زمره مشاغل سخت و زیان آور قرار گیرد

 شهردار سبزوار گفت : فعالیت های مرتبط با مجموعه شهرداری باید در زمره مشاغل سخت و زیان آور کشور قرار گیرند.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا ، حسین مقصودی روز دوشنبه در چهارمین همایش هم اندیشی شوراهای اسلامی و شهرداری های سبزوار،جوین ،جغتای ،خوشاب ،داورزن و ششتمد در محل هتل کاملیای سبزوار در باره سخت و زیان بودن مشاغل کارکنان شهرداری ها مطالبی بیان کرد.

وی افزود : از آنجایی که مکان و زمان بیشتر مشاغل مرتبط با شهرداری در همه نقاط شهرها و در طول تمام ساعات شبانه روزی است و نیز با توجه به آسیب های جسمی و روانی و حتی خطرات محیطی که بعضی از این مشاغل برای کارکنان خود ایجاد می کنند ، لازم است در زمره مشاغل سخت و زیان آور جای داده شوند تا حق و حقوق شاغلین این ارگان ضایع نشود.

وی در ابتدای سخنانش چالش های اداری و انسانی ، مالی و قضایی و امنیتی را سه دسته از چالش هایی عنوان کرد که ممکن است شهرداری ها با آن مواجه باشند.

مقصودی ادامه داد : پراکندگی و قدیمی بودن قوانین یکی از مشکلات درحوزه چالش های اداری و انسانی شهرداری هاست.

وی گفت : قوانین فعلی شهرداری ها اکثراً مربوط به زمانی است که برای اولین بار این قوانین با اقتباس از کشور های اروپایی در ایران مدّون شد ، لیکن از آن زمان تا کنون با توجه به تغییر بسیاری از امور لازم است قوانین شهرداری ها نیز به روز رسانی شوند.

وی سپس به مشکلات موجود در چارت سازمانی شهرداری ها نیز اشاره کرد و اظهار داشت : این مشکل فقط مربوط به شهرداری سبزوار نیست و همه شهرهای کشور با آن روبرو هستند.

شهردار سبزوار گفت : ساختار این چارت انعطاف پذیری لازم را ندارد و باید مورد اصلاح قرار گیرد.

وی به ضرورت اصلاح آیین نامه های استخدامی در شهرداری ها نیز اشاره کرد و افزود: امروز باید در جذب نیروهای متخصص برای شهرداری ها بکوشیم.

وی افزود: اما متأسفانه شرایط به گونه ای است که بسیاری ازکارکنان شهرداری ها ، با وجود سابقه طولانی از امنیت شغلی برخوردار نیستند و جای پایشان به لحاظ شغلی محکم نشده است.

مقصودی همچنین نبود منابع پایدار درآمد برای شهرداری ها را یک مشکل اساسی دانست و گفت : با وجود اینکه در همه زمینه ها توقعات زیادی از شهرداری ها وجود دارد اما منابع درآمدی کافی برای این ارگان غیردولتی وجود ندارد و از طرفی دیگر سایر دستگاه های اجرایی در شهرها معمولاً مطالبات مالی خود را بدون ارفاق از شهرداری ها وصول می کنند ، اما در هنگام پرداخت بدهکاری هایشان به شهرداری ها همکاری لازم را به عمل نمی آورند.

وی به موارد دیگری نظیر کمبود زمان مأموریت در نظر گرفته شده برای شهرداران ، عدم تشویق شایسته شهرداران موفق از سوی دستگاه های دولتی و غیره نیز اشاره کرد که هریک به نوبه خود از چالش های شهرداری سبزوار و به طور کل بسیاری از شهرداری های کشور محسوب می شوند.

وی سپس خواستار آن شد که نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسوولان مربوطه این مشکلات را مورد بررسی قرار داده و در صورت امکان به حل آنها بپردازند.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.