اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 4 آبان 1391 / کد مطلب: 4118 / نظرات: 2


طرح المان سربداران رونمایی شد


طرح المان سربداران رونمایی شد
در راستای تغییر مبلمان شهری سبزوار، با حضور برنده طرح ، از طرح المان سربداران رونمایی شد.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از روابط عمومی شهرداری سبزوار، در جلسه ای که به همین منظور با حضور شهردار، اعضای شورای شهر و جمعی از کارشناسان شهرداری در محل سالن جلسات شهرداری برگزار شد، شهردار سبزوار با بیان اینکه سبزوار شهری دیرینه با قدمت 6 هزار ساله است، تغییر در مبلمان شهری و زدودن چهره افسره و خسته شهر، بهسازی و بازپیرایی 8 میدان مرکزی، افزایش درآمد شهرداری و جذب مشارکت های مردمی در پرداخت عوارض و حق و حقوق شهروندی را از مهمترین اقدامات یکساله اخیر شهرداری بیان کرد.

وی به تخریب و تملک 80 مغازه وردی شهر در ماه های اخیر و تخریب و تملک 80 مغازه دیگر در آینده ای نزدیک اشاره کرد و اظهار دشت: وردی شهر سبزوار در گذشته ای نه چندان دور همیمشه مورد انتقاد مردم و مسئولان شهرستانی و استانی بوده است که با تلاش و جدیت شهرداری در یکساله اخیر چهره ای دیگر به خود گرفته است.

مقصودی با بیان اینکه در آینده ای نه چندان دور، نام میدان سربداران به میدان ولایت یا امام رضا(ع) تغییرنام خواهد یافت، ادامه داد: از آنجایی که ورودی شهر سبزوار، ورودی خراسان بزرگ و باب الرضا(ع) است، لذا شهرداری نیز به طراحی و اجرای المان ورودی شهر به صورت ویژه نگاه کرد و در این رابطه با شرکت مشاور هنر شهر وارد گفتگو شده است.

شهردار سبزوار با بیان اینکه طرح انتخابی المان سربداران یک طرح ملی است نه شهرستانی، افزود: گروهی از بهترین متخصصین و مشاوران کشوری کار ساخت المان سربداران را برعهده خواهند گرفت.

مقصودی اجرا، طراحی و تکمیل المان سربداران را حدود یک و نیم میلیارد تومان برآورد هزینه کرد و ابراز امیدواری کرد کار ساخت المان تا 8 ماه آینده به اتمام برسد.

وی با اظهار اینکه شهرداری سبزوار برای رفع انتقادهای مسئولان استانی و شهرستانی با صرف 7 میلیارد تومان وارد بهسازی کمربندی شد، خواستار مساعدت و همراهی دولت و مسئولان شهرستان و بویژه دکتر صلاحی استاندار خراسان رضوی از محل بودجه زیارت شد.

شهردار سبزوار گفت: اگر در مدت 30 و اندی سال بعد از پیروزی انقلاب افرادی به حرف، شعار و انتقاد بسنده کردند ما امروز این حرف و شعارها را برای آبادانی و توسعه سبزوار به مرحله عمل رساندیم و در این راه از اندک تلاش و کوشش مضایقه نکردیم.

مهندس مطلب نژاد طراح المان سربداران نیز در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از مورد توجه قرار گفتن طرحش گفت: این المان دارای یک ستون به ارتفاع 50 متر و عرض 17 متر دو باله 30 متری است که در 2 فاز ساخته خواهد شد.

وی جنس این المان را از بتن و فلز بیان کرد و در ادامه به تشریح جزئیات این المان پرداخت و خاطرنشان کرد: در اجزای این المان یک قوس بکار رفته که در واقع از پوسته های بتونی چیدری تند است که از نام آشنا ترین قوس های کاملا ایرانی، معمای دوره های اسلامی در ایران است و ایوان مسجد گوهرشاد در بارگاه امام رضا(ع) بر هندسه آن استوار است.

طراح المان سربداران افزود: شکل متقارن دو کفه ای پسته های در دو سوی ستون استعاره ای از اصل عدالت در معنای ولایت است.

مطلب نژاد ابراز امیدواری کرد با همراهی شهردار و مجموعه مسئولان شهرستان این المان، اثری ماندگار برای شهر سبزوار باشد.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


2 نظر در صف تاييد است.