اخبار سبزوار پيام : خدماتي


اخبار » خدماتي / تاریخ خبر: 3 آبان 1391 / کد مطلب: 4109 / نظرات: 1

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی:


برخورداری روستاهای سبزوار از آب شرب بهداشتی از میانگین استان بیشتر است


برخورداری روستاهای سبزوار از آب شرب  بهداشتی از میانگین استان بیشتر است
    
مدیرعامل شركت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی گفت : میانگین برخورداری روستاهای استان از آب شرب بهداشتی 77 درصد است.

محمد دانشگر روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران در سبزوار افزود : شهرستان سبزوار در این میان از وضعیت مناسب تری برخوردار است ،به طوری كه میانگین برخورداری روستاهای این شهرستان از آب شرب بهداشتی 5/83 است.

وی اظهارداشت : سبزوار در سالهای اخیر رشد خوبی را در بحث آب شرب روستایی تجربه كرده است به طوری كه میانگین برخورداری روستاهای این شهرستان از آب شرب در سال 87 زیر 72 درصد و كمتر از میانگین استان بوده است .

وی در عین حال گفت : اكنون میانگین برخورداری این شهرستان نسبت به استان شش درصد بیشتر است.

دانشگر افزود : هرچند امسال اعتبارات آب و فاضلاب روستایی استان نسبت به سال گذشته 35 درصد افزایش داشته است اما تخصیص اعتبارات با كاهش مواجه شده و همین موضوع روی اجرای پروژه های عمرانی این بخش اثرگذاشته و روند این پروژه ها را تا حدودی كند كرده است.

وی ادامه داد : با این حال در این شركت با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته ، برخی پروژه های مربوط به سال 91 از اسفند و یا بهمن سال 90 آغاز شده اند و از آنجایی كه موافقتنامه ها اولویت را بر اتمام پروژه های نیمه تمام می دهند ، لذا امیدواریم ، پروژه های آغاز شده در زمان مناسب به بهره برداری برسند.

این مسوول در ادامه از روند اجرای پروژه ها در شهرستان سبزوار ابراز رضایت كرد و گفت : هرچند تخصیص اعتبارات در استان حدود 28 درصد بوده اما پروژه های شهرستان سبزوار بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیكی داشته و هیچ پروژه ای تاكنون متوقف نشده است.

وی اظهار داشت : یك حوزه كاری دیگر در شركت آب و فاضلاب روستایی استان بهره برداری و نگهداری از شبكه های انتقال آب است كه به كار مستمر و شبانه روزی نیاز دارد.

دانشگر بیان كرد : در این كار نگاه ما اعتباری نیست بلكه فقط باید یك كار مستمر جهت برقراری آب شرب روستائیان انجام شود.

وی افزود : این كار در سبزوار با مدیریت خوبی كه در مجموعه شهرستان اعمال شده به شكل رضایت بخشی انجام گرفته است و با وجود فراوانی و پراكندگی روستاها در این شهرستان در تأمین آب شرب و بهداشتی روستائیان مشكل حادی مشاهده نشده است.

مدیرعامل شركت آبفای روستایی خراسان در بخش دیگری از این گفت و گو افزود : در حال حاضر مدعی آن نیستیم كه هیچ مشكلی در استان نداریم اما نسبت به اعتبارات تخصیصی ، عملكرد قابل قبولی مشاهده می شود كه سبزوار در این میان وضعیت شاخص تری دارد.

وی سپس ابراز امیدواری كرد كه با كار جهادی دست اندركاران آبفای روستایی خراسان، مشكلات روستاهایی كه به دلیل فرسودگی شبكه انتقال آب یا كم آبی ناشی از خشكسالی های گذشته با دشواری مواجه شده اند ، برطرف گردد.

این مسوول گفت : عملكرد دستگاه های اجرایی در حوزه آبفای روستایی بر اساس شاخص هایی اندازه گیری می شود كه در وزارت نیرو تعیین می گردند و یكی از این شاخص ها كیفیت مطلوب نمونه های آب آشامیدنی یا مطلوبیت كُلر باقی مانده در آب است .

وی ادامه داد :در انتهای برنامه پنجم باید این مطلوبیت به عدد 81 درصد برسد و خوشبختانه شهرستان سبزوار هم اكنون از این لحاظ در استان جایگاه بالای 5/97 درصد را دارد و بدین ترتیب سبزوار 16 درصد از میانگین خراسان رضوی جلوتر است.

دانشگر افزود : در سطح كشور نیز این شاخص در حال حاضر عدد 76 درصد می باشد كه سبزوار با میانگین 83 درصد از میانگین كشوری هفت درصد جلوتر است.

وی در ادامه به بحث آب رسانی با تانكر به تعدادی از روستاها اشاره كرد و گفت : در حال 260 روستا در كل استان خراسان رضوی وجود دارند كه نیاز به آب رسانی با تانكر دارند.

وی گفت :این روستاها به دلیل خشكسالی، دچار كمبود آب ، افت كیفیت و نامناسب شدن آب برای مصارف شرب شده اند . برخی از آنها به دلیل بروز اتفاقات متعدد جریان آب شرب و بهداشتی آنها به طورً موقت قطع شده است .

وی سپس به اجرای مجتمع های آب شرب مزینان ، آریان ، دق چاه شیرین ، سربداران و همایی اشاره كرد و گفت : در مجتمع آریان و طرسك طول خط انتقال بالغ بر 100 كیلومتر است و 40 روستا از فواید این مجتمع بهره مند می شوند. 




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.