اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 2 آبان 1391 / کد مطلب: 4098 / نظرات: 0

یك مسوول :


حدود دو هزار و 500 خانوار از مددجویان بهزیستی سبزوار مسكن ندارند


حدود دو هزار و 500 خانوار از مددجویان بهزیستی سبزوار مسكن ندارند
    
 رییس اداره بهزیستی سبزوار گفت : حدود دو هزار و 500 خانوار از مددجویان بهزیستی این شهرستان مسكن ندارند و در انتظار مسكن هستند.
 
به گزارش سبزوارپیام ، 'محمد حسین هادوی فر' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : از این دو هزار و 500 نفر مددجو حدود دو هزار نفر معلولانی هستند كه فاقد مسكن می باشند.

وی با اظهار اینكه از سال گذشته این مددجویان در سامانه مسكن بهزیستی ثبت نام شده و پشت نوبت هستند، افزود : 531 نفر از افراد ثبت نام شده با توجه به نوع معلولیت ، چند معلولیتی ، خانوارهای كه چند معلول دارند و سرپرست خانوارهای پرجمعیت در اولویت هستند و نیاز ضروری به مسكن دارند.

رییس اداره بهزیستی سبزوار با بیان اینكه از طرف سازمان بهزیستی قرار شده كه این افراد در مسكن مهر ثبت نام كنند تا كمك هزینه مسكن به آنان تعلق گیرد، ادامه داد : تامین آورده اولیه مسكن مهر برای مددجویان بهزیستی دشوار است.

وی با بیان اینكه برای مسكن هر مددجو مبلغ 40 میلیون ریال بلاعوض پرداخت می شود، اظهار داشت : این اعتبار به هیچ عنوان جوابگوی حل مشكل مسكن مددجویان نیست.

رییس اداره بهزیستی سبزوار با اظهار اینكه از طرف این اداره به سازمان بهزیستی پیشنهاد شد كه مبلغ 40 میلیون ریال را به 80 میلیون ریال برسانند تا اداره بهزیستی این شهرستان بتواند از طریق موسسات مسكن ساز كه با مشاركت های مردمی است مسكن بیشتری برای مددجویان بسازند.

'هادوی فر ' با اشاره به سهم مشاركت های مردمی در بخش مسكن مددجویان گفت : در طول سه سال اخیر برای معلولان از محل مشاركت های مردمی توسط دو واحد مسكن ساز تعداد 100 واحد مسكن احداث شده كه 50 واحد آن تحویل شده و 50 واحد دیگر به زودی تحویل می شود.

وی افزود : همچنین در طول این سه سال علاوه بر 100 واحد مسكن 127 واحد دیگر به صورت موردی با 40 میلیون ریال كمك بلاعوض سازمان ، آورده مددجویان و كمك های خیران برای مددجویان بهزیستی سبزوار مسكن احداث شد.

رییس اداره بهزیستی سبزوار همچنین اظهار داشت : قرار است دو پروژه 50 واحدی مسكن هم از محل مشاركت های مردمی و موسسات خیریه برای مددجویان این شهرستان احداث شود.

12 هزار خانواده با بعد جمعیتی 36 هزار نفر تحت پوشش اداره بهزیستی سبزوار است. 




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.